Bude drahý a navyše Bentley postaví len limitovanú sériu 500 áut. Prvý Continental GT s dodatkom Supersports je vďaka tomu už v tejto chvíli zberateľská rarita. Ak vám takéto informácie stačia na rozhodovanie, len dodávame, že objednávkový systém bude spustený v marci 2026 a produkcia sa v Crewe rozbehne v priebehu štvrtého kvartálu toho istého roka.
Nový Supersports je podľa automobilky primárne zameraný na vodiča, takže dostanete len dvojmiestnu kabínu, v ktorej zadné sedadlá nahradili karbónové panely.
Projekt Mildred
Vývoj novinky prebiehal pod kódovým označením Mildred, s odkazom na Mildred Mary Petre (1895 – 1990), britskú pretekárku z 20. a 30. rokov minulého storočia, ktorá lámala rekordy v motorových člnoch i lietadlách. Napríklad 6. júna 1929 šoférovala 24 hodín Bentley 4½ Litre a vytvorila pri tom svetový rekord v šoférovaní jednou rukou, priemernou rýchlosťou 143 kilometrov za hodinu.
Názov Supersports zase odkazuje na prvý model Super Sports uvedený na trh v roku 1925, teda presne pred 100 rokmi, s trojlitrovým motorom a skráteným podvozkom, pričom išlo o prvé Bentley schopné pokoriť rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Nechýba ani titán známej firmy
Aktuálny stroj zvláda skoro dvojnásobok, presnejšie povedané má predbežne uvádzanú maximálnu rýchlosť 310 kilometrov za hodinu.
O to sa postará dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra, ktorý produkuje 666 koní a 800 newtonmetrov. Pohonná jednotka je spárovaná s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou ZF (s vylepšenými spojkami a ostrejším radením), elektronickým eLSD využívajúcim pribrzďovanie kolies a o 16 milimetrov rozšíreným rozchodom kvôli zvýšeniu stability v zákrutách. Pohonná jednotka okrem toho „odfukuje“ kompletne titánovým výfukovým systémom dodaným známym špecialistom – firmou Akrapovič.
Až 1,3 g v zákrutách
Táto zostava stačí na akceleráciu z miesta na 100 km/h za 3,7 sekundy, čo nie je najhoršie s ohľadom na fakt, že Conti GT prišlo o štvorkolku. Dynamike však v tomto smere pomáhajú zákazkové Pirelli Trofeo RS, obuté do 22-palcových kovaných diskov vyvinutých v spolupráci s firmou Manthey Racing. Áno, tou, ktorá stavia spolu s Porsche najdrsnejšie okruhové i cestné 911. Mimochodom, Supersports vďaka tomu zvláda bočné preťaženie 1,3 g.
Konštruktéri Bentley okrem prepracovanej mechaniky upravili tiež zovňajšok – použili napríklad nové nárazníky, pridali k nim zväčšené nasávanie a hromadu spojlerov, difúzor a pevné zadné krídlo, ktoré sa postaralo o prítlak 300 kg.
Najväčšia karbón-keramika na svete!
Podvozok využíva vpredu dvojité hliníkové lichobežníkové ramená, zatiaľ čo vzadu pracuje viacprvkové zavesenie v spolupráci so vzduchovým odpružením a adaptívnymi tlmičmi nezávisle nastavujúcimi kompresiu i odskok. Tomu všetkému asistuje Bentley Dynamic Ride, teda aktívne stabilizátory. Tie vďaka 48-voltovému systému a malým elektromotorom dokážu vyvinúť na priečny skrutný stabilizátor točivý moment 1300 Nm v priebehu 0,3 sekundy a potlačiť tým náklony v zákrutách.
O spomalenie sa potom starajú najväčšie karbón-keramické brzdy na svete s priemerom predných kotúčov až 440 milimetrov v kombinácii s 10-piestikovými strmeňmi! Zadné kotúče majú 410 mm a 4-piestikové brzdiče.
Cena? Podľa britských médií 400 tisíc libier, v prepočte zhruba 453 tisíc eur. Čo je v porovnaní s Bentley Continental GT Speed poriadny nárast, ten stojí „len“ 237 tisíc libier.
zdroj: Bentley
















































