Bude drahý a navyše Bentley postaví len limitovanú sériu 500 áut. Prvý Continental GT s dodatkom Supersports je vďaka tomu už v tejto chvíli zberateľská rarita. Ak vám takéto informácie stačia na rozhodovanie, len dodávame, že objednávkový systém bude spustený v marci 2026 a produkcia sa v Crewe rozbehne v priebehu štvrtého kvartálu toho istého roka.

Nový Supersports je podľa automobilky primárne zameraný na vodiča, takže dostanete len dvojmiestnu kabínu, v ktorej zadné sedadlá nahradili karbónové panely.

Projekt Mildred

Vývoj novinky prebiehal pod kódovým označením Mildred, s odkazom na Mildred Mary Petre (1895 – 1990), britskú pretekárku z 20. a 30. rokov minulého storočia, ktorá lámala rekordy v motorových člnoch i lietadlách. Napríklad 6. júna 1929 šoférovala 24 hodín Bentley 4½ Litre a vytvorila pri tom svetový rekord v šoférovaní jednou rukou, priemernou rýchlosťou 143 kilometrov za hodinu.

Názov Supersports zase odkazuje na prvý model Super Sports uvedený na trh v roku 1925, teda presne pred 100 rokmi, s trojlitrovým motorom a skráteným podvozkom, pričom išlo o prvé Bentley schopné pokoriť rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.

Nechýba ani titán známej firmy

Aktuálny stroj zvláda skoro dvojnásobok, presnejšie povedané má predbežne uvádzanú  maximálnu rýchlosť 310 kilometrov za hodinu.

O to sa postará dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra, ktorý produkuje 666 koní a 800 newtonmetrov. Pohonná jednotka je spárovaná s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou ZF (s vylepšenými spojkami a ostrejším radením), elektronickým eLSD využívajúcim pribrzďovanie kolies a o 16 milimetrov rozšíreným rozchodom kvôli zvýšeniu stability v zákrutách. Pohonná jednotka okrem toho „odfukuje“ kompletne titánovým výfukovým systémom dodaným známym špecialistom – firmou Akrapovič.

Až 1,3 g v zákrutách

Táto zostava stačí na akceleráciu z miesta na 100 km/h za 3,7 sekundy, čo nie je najhoršie s ohľadom na fakt, že Conti GT prišlo o štvorkolku. Dynamike však v tomto smere pomáhajú zákazkové Pirelli Trofeo RS, obuté do 22-palcových kovaných diskov vyvinutých v spolupráci s firmou Manthey Racing. Áno, tou, ktorá stavia spolu s Porsche najdrsnejšie okruhové i cestné 911. Mimochodom, Supersports vďaka tomu zvláda bočné preťaženie 1,3 g.

Konštruktéri Bentley okrem prepracovanej mechaniky upravili tiež zovňajšok – použili napríklad nové nárazníky, pridali k nim zväčšené nasávanie a hromadu spojlerov, difúzor a pevné zadné krídlo, ktoré sa postaralo o prítlak 300 kg.

Najväčšia karbón-keramika na svete!

Podvozok využíva vpredu dvojité hliníkové lichobežníkové ramená, zatiaľ čo vzadu pracuje viacprvkové zavesenie v spolupráci so vzduchovým odpružením a adaptívnymi tlmičmi nezávisle nastavujúcimi kompresiu i odskok. Tomu všetkému asistuje Bentley Dynamic Ride, teda aktívne stabilizátory. Tie vďaka 48-voltovému systému a malým elektromotorom dokážu vyvinúť na priečny skrutný stabilizátor točivý moment 1300 Nm v priebehu 0,3 sekundy a potlačiť tým náklony v zákrutách.

O spomalenie sa potom starajú najväčšie karbón-keramické brzdy na svete s priemerom predných kotúčov až 440 milimetrov v kombinácii s 10-piestikovými strmeňmi! Zadné kotúče majú 410 mm a 4-piestikové brzdiče.

Cena? Podľa britských médií 400 tisíc libier, v prepočte zhruba 453 tisíc eur. Čo je v porovnaní s Bentley Continental GT Speed poriadny nárast, ten stojí „len“ 237 tisíc libier.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Bentley