Len včera sme vás informovali o nečakanom dramatickom obrate v politike nemeckej športovej značky Porsche a už tu máme ďalšiu správu v podobnom znení, dokonca z rovnakého koncernu.

Stuttgartská automobilka pred pár dňami uznala, že pri súčasnom nízkom dopyte po elektromobiloch by sa bez spaľovacích motorov dostala do ešte vážnejších finančných problémov, a preto oznámila, že batériové modely odkladá a namiesto elektrického pohonu im pod kapoty namontuje klasickú techniku. To iste dnes ohlásilo Bentley!

Bentley je závislé na nemeckých značkách

Britská značka elektromobily na rozdiel od Porsche zatiaľ nepredáva, ale začiatkom júla odhalila batériový koncept EXP 15 a v rámci deklarovaného programu Beyond100 mala v pláne predstaviť prvý sériový elektromobil v roku 2026. Do roku 2035 potom chcela úplne prestať s výrobou áut so spaľovacími motormi, plány však aktuálne prehodnocuje. Od základov.

Dôvodom je nepochybne fakt, že Bentley zdieľa s Porsche značnú časť techniky. A ak Nemci oznámia, že nová vlajková loď (veľkosťou nad Cayenne a s interným označením K1) dostane namiesto elektromotorov spaľovacie jednotky a Bentley s týmito základmi počíta pre nástupcu Bentaygy, zmenou kurzu Porsche je nahrané.

Problém je ale v nezáujme o luxusné elektromobily

Nejde však o jedno auto. Generálny riaditeľ Bentley, Frank-Steffen Walliser, v rozhovore s týždenníkom Autocar už potvrdil, že s ohľadom na zdieľanie techniky medzi značkami Bentley, Audi a Porsche mali najnovšie rozhodnutia v Stuttgarte či Ingolstadte priame dôsledky aj na Britov.

Dopyt po luxusných elektromobiloch klesá, respektíve nie je dostatočný, aby podporil stratégiu zameranú len na tento typ pohonu,“ nechal sa počuť Walliser a dodal: „Trh s luxusnými autami sa dnes výrazne odlišuje od doby, keď sme ohlásili projekt Beyond100.

Namiesto elektromobilov a plug-in hybridov čistý benzín!

Len pripomíname, že pôvodne chcelo Bentley vyrábať čisto elektrické autá už v roku 2030, ale s odvolaním sa na klesajúci záujem zákazníkov nedávno prehodnotilo termín a oznámilo rok 2035. „Elektrifikácia je stále našim cieľom, ale musíme zo sebou vziať aj zákazníkov,“ oznámil Walliser, čím len potvrdil, že klientela Bentley o elektrický pohon nestojí.

Zo včerajška vieme, že Porsche stratí odložením novej elektrickej platformy 1,8 miliardy eur. Aktuálne vychádza tiež najavo, že zároveň investuje do vývoja nových spaľovacích motorov 3,1 miliardy eur. Z tohto by však mohlo profitovať aj Bentley, pretože Frank-Steffen Walliser zároveň potvrdil, že súčasťou novej ponuky budú „čisto benzínové náhrady súčasných modelov Bentayga, Gontinental GT a Flying Spur“! Odráža to totiž dopyt na kľúčových trhoch, ako sú Spojené štáty či Blízky Východ. Pritom nástupcovia spomínaných troch áut mali mať pôvodne už len elektrickú či plug-in hybridnú techniku.

Linka na elektromobily stále vzniká

Bentley sa elektromobilov nechce vzdať úplne, stále pokračuje výstavba linky, dizajnového centra a lakovne, ktoré by sa mali starať výlučne o výrobu tohto typu áut. Otázka však je, čo na to zákazníci. Zatiaľ totiž pochopenie pre batériové autá s okrídleným B na kapote príliš neprejavili.

zdroj: Autocar