YASA je vo svojom odbore známa a rešpektovaná firma. Jej elektromotory nájdete v najnovších hybridoch Ferrari, Lamborghini i niektorých modeloch Koenigseggu, zaujímavé však je, že v súčasnosti ide už o dcérsku spoločnosť automobilky Mercedes.
Aj preto sa jej technika objavila v poslednom stuttgartskom koncepte AMG GT XX so systémovým výkonom 1000 kilowattov, inak povedané 1360 koní. YASA dostala tieto parametre z troch elektrických jednotiek, v tejto chvíli sa však k uvedenej hodnote blíži jeden jediný najnovší motor.
O triedu lepší v priebehu pár mesiacov
Ešte v lete YASA predstavila novú verziu elektromotora s axiálnym tokom energie, ktorý mal hmotnosť 13,1 kilogramu a špičkový výkon 550 kW, teda 748 koní, čo zodpovedalo mernému výkonu 57 koní na kilogram. Ďalším vývojom sa však dostala v priebehu pár mesiacov ešte o level vyššie.
Najnovší elektromotor má hmotnosť zníženú na 12,7 kilogramu a zároveň maximálny výkon zvýšený na 750 kilowattov, v prepočte 1020 koní. Inak povedané, pred sebou máte „kotúč“ schopný vyprodukovať 80 koní na kilogram materiálu.
Ani trvalý výkon nie je na zahodenie
Pochopiteľne (kľúčové) trvalé výkony elektromotorov bývajú výrazne nižšie kvôli nutnosti udržať ich v správnej prevádzkovej teplote, táto „hračka“ však dokáže bez prerušenia produkovať podľa firmy YASA 476 až 544 koní.
Aby náhodou nedošlo k omylu, na obrázkoch nie je maketa vychádzajúca z digitálneho konceptu, ale plne funkčný prototyp, ktorý práve prechádza testovacím programom. YASA zdôrazňuje, že nový elektromotor bol postavený „bez použitia exotických materiálov“.
Prvý bude celkom iste Mercedes
To je pomerne zásadná informácia, ktorá celkom iste pomôže s prenosom novej techniky do sériovej výroby, aj keď YASA, respektíve Mercedes, oficiálny termín uvedenia na trh zatiaľ neprezradili.
zdroj: YASA












































