Ferrari rastie, Lancia upadá
Pre Ferrari je tento výsledok ďalším dôkazom o sile značky – talianska automobilka síce cieli na bohatú klientelu, no záujem o jej autá neutícha.
Na druhej strane stojí Lancia. Kedysi rešpektovaná značka s legendami ako Delta Integrale či Stratos, je dnes len tieňom minulosti. Lancia sa už roky nachádza ako keby v udržiavacom režime a vyzerá, že existuje iba formálne. Sergio Marchionne ju chcel zrušiť už v roku 2015 a ani snahy Stellantisu ju v roku 2021 „oživiť“ zatiaľ nepriniesli želané ovocie.
Nový Ypsilon: dvojnásobná cena, nulová záchrana
Stellantis sa pokúsil vsadiť všetko na novú, 5. generáciu Lancia Ypsilon, postavenú na platforme Peugeot 208. Cenovo však vyskočila takmer na dvojnásobok predchádzajúceho modelu, pričom nezmenila zásadne nič, čo by mohlo obnoviť dôveru a dobré meno značky. Výsledkom je očakávaný prepadák.
Má Lancia ešte zmysel?
Dalo by sa povedať a predajné čísla Lancie dokladujú, že oživovanie značky je viac marketingový pokus než seriózny návrat. V rámci koncernu Stellantis to nemajú jednoduché aj iné značky, a preto sa stále hlasnejšie ozývajú hlasy, že udržiavať Lanciu pri živote nedáva ekonomický ani obchodný zmysel.
Fakt, že Ferrari – výrobca exkluzívnych superšportov za stovky tisíc eur – dokáže počas pol roka „prekonať“ mainstreamovú značku s malým mestským hatchbackom, hovorí za všetko. Lancia je dnes symbolom stratenej identity a rozpadnutého imidžu, ktorý sa už nepodarí opraviť.