Omoda a jej sesterská značka Jaecoo pôsobia na slovenskom trhu len pár týždňov, Chery však veľmi rýchlo rozširuje úvodnú ponuku o ďalší nový model. Ide o SUV s označením 9 SHS, pričom skratka Super Hybrid System odkazuje na plug-in hybridnú techniku. Kým sa k nej dostanete, poďme sa najprv pozrieť na pár základných parametrov.

Čínske SUV má dĺžku 4775 mm, šírku 1920 mm, výšku 1671 mm a rázvor 2800 milimetrov. Napriek pohonu oboch náprav nejde o žiadny offroad, svetlú výšku má len 176 mm a pohotovostná hmotnosť sa aj kvôli benzín-elektrickej konštrukcii s pomerne veľkou prídavnou trakčnou batériou vyšplhala na skoro 2,2 tony.

4 motory a AWD

Základom Omody 9 je 1,5-litrový priamovstrekový preplňovaný štvorvalec s výkonom 143 koní a krútiacim momentom 215 Nm, ktorý beží v Millerovom cykle a automobilka hovorí o tepelnej účinnosti viac ako 44 percent. So spaľovacou jednotkou priamo spolupracujú dva elektromotory, pričom jeden z nich je integrovaný do trojstupňovej automatickej prevodovky.

Tieto dve jednotky pridávajú do zostavy 102 koní a 170 Nm a k tomu ďalších 122 koní a 220 Nm. O roztočenie kolies zadnej nápravy sa potom stará tretí elektromotor naladený na 238 koní a 310 Nm. Celkovo je auto schopné vyprodukovať systémových 537 koní a 650 newtonmetrov, ktoré stačia na akceleráciu z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximálnu rýchlosť obmedzenú na 180 km/h.

Skoro 150 km len na baterku

Prídavná trakčná batéria má na pomery vozidiel PHEV neobvykle veľkú kapacitu 34,5 kilowatthodiny, ktorá podľa výrobcu, respektíve WLTP stačí na dojazd v čisto elektrickom režime 145 kilometrov.

Zaujímavé tiež je, že automobilka nenamontovala do auta väčší akumulátor na úkor benzínovej nádrže. Tá má objem až 70 litrov, takže na jedno natankovanie by ste mali so zároveň plne nabitými článkami zvládnuť bez zastávky „viac ako 1100 kilometrov“. Aby sme nezabudli, v aute je integrovaná nabíjačka typu AC s výkonom 6,6 kW a ešte lepšie je, že na rýchlonabíjačkách s jednosmerným prúdom si táto Omoda dokáže v ideálnych podmienkach „cucnúť“ 70 kW.

V základnej cene máte všetko

Slovenské zastúpenie si za model 9 SHS účtuje 49 900 eur, ale aktuálne hlási akciovú cenu 46 900 eur, ak dáte prednosť verzii s červeným interiérom. To nie je vtip, druhou možnosťou je verzia s čiernym interiérom za 51 490 eur, respektíve v akcii za 48 490 eur.

V oboch prípadoch hovoríme o čalúnení umelou kožou a výbave Premium, ktorá v základe obsahuje 20-palcové hliníkové disky, plne diódové svetlá, predné a zadné parkovacie senzory s panoramatickým kamerovým systémom, ale tiež elektricky ovládané veko batožinového priestoru so základným objemom 660 litrov (po sklopení sedadiel 1783 l).

Bez doplácania máte v sérii elektricky vyhrievané a ventilované sedadlá vpredu aj vzadu (!), pričom vzadu nastavujete len sklon operadla. K tomu masážnu funkciu pre cestujúcich na predných sedadlách a vodič má k dispozícii i pamäť. Nechýba ambientné osvetlenie, bezdrôtové zrkadlenie mobilov i nabíjanie výkonom 50 W, audio od Sony so 14 reproduktormi, dokonca head-up displej či navigácia bežiaca na združenom displeji s uhlopriečkou 24,6 palca.

Aby toho nebolo málo, štandard obsahuje elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia s vyhrievaným volantom, lakťové opierky, vpredu s chladenou schránkou, panoramatické strešné okno a nechýba ani osem airbagov, vrátane kolenného pre vodiča a stredového.

Premiant v Euro NCAP

Zoznam bezpečnostných prvkov je rozsiahly a ak vás zaujíma, nájdete ho na stránke slovenského zastúpenia, vyzerá to ale, že Omoda 9 problém s bezpečnosťou nemá – s prehľadom nedávno získala v Euro NCAP plný počet hviezd.

Príplatky? Tých veľa nie je. Objednať si môžete len niekoľko druhov lakov od 600 do 900 eur, a to je podľa cenníka všetko.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Omoda