Prvý jedinečný exemplár oddelenia One-Off sa v rámci programu Special Projects (SP) zrodil v roku 2008, konkrétne model P540 Superfast Aperta, ktorý bol postavený na základoch dvanásťvalcového kupé 599 GTB Fiorano.

Odvtedy talianska automobilka postavila desiatky unikátnych áut, ktoré sa nezriedka vzhliadli v histórii značky a podľa rovnakého receptu vzniklo aj najnovšie kupé SC40.

Nemala to byť kópia

Jeho (z pochopiteľných dôvodov neznámy) majiteľ je obdivovateľom nástupcu Ferrari 288 GTO, takže si objednal automobil, ktorý mal byť poctou mnohými zbožňovaného modelu F40 z roku 1987 – posledného vozidla, na ktoré pri vývoji osobne dohliadal Enzo Ferrari.

SC40 má byť jeho modernú verziu, aj keď výrobca dodáva, že cieľom nebolo vytvoriť doslovnú reinterpretáciu, ale skôr „automobil s vlastnou výraznou osobnosťou“.

V6 plug-in, obložený kevlarom

Či sa to návrhárom Ferrari podarilo, posúdite určite aj sami, kupé však kvôli bezpečnostným predpisom na ochranu chodcov nemohlo dostať predné výklopné svetlá, ktoré patria k najcharakteristickejším detailom F40.

Novinke však v porovnaní s duchovným predchodcom chýba ešte jedna podstatná vec. Osemvalcový motor. SC40 je totiž postavená na základoch šesťvalcového Ferrari 296 GTB, aj keď musíme dodať, že zvyšok koncepcie v zásade sedí. Pôvodné i súčasné auto využívajú dvakrát preplňovaný trojlitrový motor (v prípade starej štyridsiatky presne 2936 cm3, nová má 2992 cm3), v GTB však už elektrifikované, takže až aj SC40 je plug-in hybrid so sériovým systémovým výkonom 830 koní.

Interiér skoro sériový

Táto technika zabezpečuje novému Ferrari schopnosť akcelerovať z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 2,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 330 kilometrov za hodinu.

K ďalším štylistickým či konštrukčným odkazom na F40 je rozsiahle použitie kevlaru, priehľadný priezor vyrobený z lexanu, zadné o niečo menšie krídlo či červené čalúnenie interiéru. A čo znamenajú písmená SC v označení?

Popravde... netušíme. Ferrari ich nespomína, ale kľudne by mohlo ísť o iniciály majiteľa. Ak ho nepostaví do klimatizovanej garáže, ale bude s ním naopak občas jazdiť na zrazy, možno raz zistíme viac.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Ferrari