Prvýkrát som sa začal zaujímať o rozšírenie D1 medzi Bratislavou a Trnavou niekedy v rokoch 2008 až 2010. Vtedy bol plán vybudovať tri plnohodnotné jazdné pruhy do Trnavy a kolektory okolo diaľnice do Senca v počte dvoch pruhov každým smerom. Lenže to sa zmenilo, posledné správy zneli o postavení štyroch jazdných pruhov každým smerom až do Senca, prípadne k odbočke Blatné. Ani to už dnes ale nemusí platiť.
Žiadne 4 pruhy na zrekonštruovanej diaľnici od Triblaviny
V najnovšom rozhovore minister dopravy pre HN totiž prezradil, že aktuálna diaľnica D1 nebude mať 4 pruhy, ale logickejšie je spraviť paralelnú rýchlostnú cestu smerom na sever so spojením s R1. Treba ale dodať, že plánovná paralelná diaľnica alebo teda rýchlostná cesta nemá ísť presne pri pôvodnej D1, ale začínať by mala pri bratislavskom obchvate pri Moste pri Bratislave.
Čiže prakticky prvý nápad s tromi jazdnými pruhmi na D1 a 2 na prilahlých kolektoroch tak zrazu naberá nový impulz. Pamätám si, ako ma niekto pred pár rokmi presviedčal, že aktuálne rozšírenie medzi Bratislavou a Triblavinou sa rieši v profile 4+4. Nuž, nie je to tak a aj po rozšírení budeme jazdiť po diaľnici D1 pri Bratislave v profile 3+3. O rozšírení starej Seneckej od Bratislavy po Senec sa už asi ani radšej nehovorí.
zdroj: HN youtube










































