Kým McLaren W1 v jadre spolieha na elektrifikované biturbo 4.0 V8 s uhlom rozovretia valcov 90 stupňov, Ferrari pristúpilo na ešte radikálnejší downsizing. Základom novej F80 je trojlitrový vidlicový šesťvalec s uhlom až 120 stupňov a suchou vaňou.
V novom motore s označením F163CF nájdete titánové ojnice a z rovnakého materiálu tiež niektoré skrutky, hliníkové piesty, priame vstrekovanie pracujúce s tlakom 350 barov a dve elektrické turbodúchadlá, ktoré zásadne zlepšujú reakcie šesťvalca na plyn.
Ferrari priznáva, že nový trojliter je v zásadne výrazne upravený agregát z okruhového špeciálu 499P, ktorý zvíťazil vo vytrvalostných 24-hodinových pretekoch Le Mans. Aj preto tu máme jednotku schopnú vyprodukovať merný výkon 300 koní na liter a celkovo až 900 koní pri 8750 otáčkach za minútu a 850 newtonmetrov pri 5550 ot./min.
Šesťvalec pracujúci s kompresným pomerom 9,5:1 má maximálne otáčky 9000 ot./min., s dynamickým obmedzovačom nastaveným na 9200 ot./min. V6 spolupracuje s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou F1 DCT a zadným 8,8-kilogramovým elektromotorom MGU-K s relatívne skromným výkonom 81 koní a krútiacim momentom 45 Nm, ktorý zvláda vďaka čiastočne karbónovej konštrukcii 30 tisíc ot./min.
Ďalšie dva elektromotory poháňajú prednú nápravu, pričom každý má 143 koní, 121 Nm a tiež veľmi nízku hmotnosť len 12,9 kg. O zásobovanie elektrických jednotiek a turbodúchadiel elektrinou sa stará kompaktná prídavná trakčná batéria s kapacitou 2,28 kilowatthodiny, ktorá váži 39,3 kg.
Vďaka rozsiahlemu použitiu karbónových kompozitov sa konštruktérom podarilo udržať suchú hmotnosť auta (s dĺžkou 4840 mm, šírkou 2060 mm, výškou 1138 mm a rázvorom 2665 mm) na hranici 1525 kilogramov.
Ferrari F80 aj vďaka tomu (a samozrejme pohonu 4x4) dokáže s kombinovaným výkonom 1200 koní akcelerovať z miesta na stovku za 2,15 sekundy, 200 km/h prekoná za 5,57 sekundy a má maximálnu rýchlosť 350 kilometrov za hodinu.
Len pre zaujímavosť dodávame, že McLaren W1 so systémovým výkonom 1275 koní dá stovku za 2,7 sekundy, dvojstovku za 5,8 sekundy a maximálku má identickú.
F80 vznikne v obmedzenej sérii 799 exemplárov a za zmienku ešte stojí aktívna aerodynamika, ktorá dokáže pri rýchlosti 250 km/h vyprodukovať prítlak 1000 kg. Karbón-keramické brzdy CCM-R Plus Ferrari vyvinulo v spolupráci s firmou Brembo a predné majú priemer 408 mm a šesťpiestikové strmene, zatiaľ čo vzadu pracujú 390-milimetrové kotúče v kombinácii so štvorpiestikovými brzdičmi.
Historicky najvýkonnejšie sériové Ferrari by malo stáť približne 3,7 milióna eur a prvé dodávky automobilka rozbehne ku koncu roka 2025.
zdroj: Ferrari