Že sa Toyota veľmi úspešne zbavuje nálepky výrobcu nudných áut dokazuje s každou novou premiérou, a to bez ohľadu na fakt, že ide o sériové či koncepčné vozidlo. Platí to aj pre pripravovanú novú Corollu a ak sa skutočne dostane do výroby v podobe, ktorú naznačuje práve predstavený koncept, bude to pravdepodobne najväčší medzigeneračný skok, pokiaľ ide o dizajn.
Novinka síce môže pôsobiť ako číra fikcia, najvyššie vedenie Toyoty ale v zákulisí naznačuje, že toto auto dorazí na trh už o necelé dva roky a nebude vyzerať príliš inak.
Toyota znovuobjavuje Corollu
Máme pred sebou základnú karosársku verziu, teda sedan, aj keď zadné partie vozidla boli s ohľadom na aerodynamickú efektivitu navrhnuté so splývajúcou strechou a vyzerá to, že sa spolu s vekom bude dať otvoriť aj zadné okno.
Celková štylistika sa opiera v prvom rade o hrany a ostré zlomy a jeden z dizajnérov značky z európskej pobočky k tvarom hovorí, že Toyota „znovuobjaví najpredávanejšie auto všetkých čias,“ pričom zamestnanci dostali za úlohu spochybniť smer, ktorým sa Corolla doteraz uberala.
Sedan, respektíve liftback nebude jedinou voľbou
Ak vám nevyhovuje tento typ karosérie, nezúfajte. Toto nebude jediná dostupná verzia – Toyota v rovnakom duchu navrhne, vyrobí a uvedie na trh aj hatchback a kombi.
Podobne radikálnymi zmenami podľa všetkého prejde tiež interiér, aj keď vám nedokážeme v tejto chvíli potvrdiť, či kabínu na obrázkoch bude kopírovať aj reálny sériový produkt. Návrhári Toyoty v tomto prípade vytvorili namiesto jedného veľkého displeja uprostred pre oboch cestujúcich vpredu samostatné multimediálne a informačné rozhranie.
Vodič má k dispozícii prístrojový panel namontovaný priamo na stĺpiku riadenia, pričom po stranách nájde dve menšie obrazovky na ovládanie audiosystému či klimatizácie. Spolujazdec má k dispozícii vlastný veľký displej s prístupom k navigácii či médiám, ak ale sedadlo nie je obsadené, obrazovka sa nenápadne ukryje v palubnej doske, aby šoféra zbytočne nerušila.
Čo bude mať nová Corolla pod kapotou, vám teraz s určitosťou nepovieme, ale počítajte so spaľovacími motormi, hybridnou technikou i čisto elektrickým pohonom, a to bez rozdielu v proporciách, rozmeroch, praktickosti či dynamike. O nove Toyote nám tieto útržky hovoria, že bude postavená na variabilnej platforme, ktorá zvládne batérie v podlahe, nádrž či spaľovaciu jednotku medzi prednými kolesami.
zdroj: Toyota












































