Tvorcovia nového modelu Land Cruiser FJ sa samozrejme nechali inšpirovať aj najnovšími terénnymi modelmi, akurát ich robustnú stavbu a DNA preniesli do kompaktnejšej a hravejšej podoby. Dizajn je v každom prípade nezameniteľný a dokonca po vzore Land Cruisera 250 bude aj malé FJ dostupné s dvomi odlišnými prednými časťami.
Viac retro model dostal okrúhle svetlá, oranžové smerovky a trochu iné nárazníky – v rohoch zodvihnuté tak, aby auto jednoduchšie prekonávalo aj ťažký terén. Civilnejšie prevedenie má zase LED v tvare písmena C, pričom obe verzie využívajú identickú prednú masku s nápisom TOYOTA.
Ako LC 250, len o 35 cm kratší
Po stranách sú neprehliadnuteľné mohutné lemy blatníkov z nelakovaného čierneho plastu, na ktoré nadväzujú rovnako spracované bočné panely, pričom podobná téma sa opakuje aj v zadných partiách ozdobených rezervným kolesom na zadných do boku otváraných dverách batožinového priestoru.
Aby ste si dokázali urobiť trochu lepšiu predstavu o veľkosti auta, máme pre vás aj jeho rozmery. FJ má dĺžku 4575 mm, šírku 1855 mm, výšku 1960 mm a rázvor 2580 milimetrov. V porovnaní s Land Cruiserom 250 má 270 milimetrov kratší rázvor a dĺžkou za väčším a starším súrodencom zaostáva o 350 milimetrov.
Zatiaľ s benzínovou 2.7 R4
V Japonsku a pravdepodobne aj Spojených štátoch bude novinka dostupná s 2,7-litrovým benzínovým štvorvalcom 2TR-FE, ktorý sa v priebehu minulého roka objavil aj na niektorých trhoch pod kapotou LC 250 ako najslabší základ.
Má 163 koní, maximálny krútiaci moment 246 newtonmetrov a spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou 6 Super ECT so sekvenčným radením a pohonom 4x4. Auto využíva platformu Toyota IMV, ktorú koncern vyvinul pre rodinu kompaktných úžitkových modelov Hilux Champ, ale pre potreby novej FJ pridal ďalšie výstuhy, ktoré zvýšili torznú tuhosť karosérie.
Pre potreby Európy sa medzi prednými kolesami s veľkou pravdepodobnosťou objaví úplne iná pohonná jednotka, zatiaľ ale nie je jasné, čo by to mohlo byť. V hre je 2,8-litrový preplňovaný naftový štvorvalec z LC 250, ale možná je tiež hybridná technika, respektíve benzín-elektrický pohon.
Land Cruiser FJ sa prvýkrát verejne objaví už o pár dní na tokijskom autosalóne Japan Mobility Show 2025 a jeho predaj začína na domácom japonskom trhu v polovici budúceho roka. Na detaily o dostupnosti v Európe či na Slovensku si budeme musieť ešte počkať.
zdroj: Toyota