Medzi mnohými produktami od Quixx, ktoré má Auto Kelly v ponuke, nájdete aj sadu na opravu diskov. Podľa návodu a videa by to nemalo byť vôbec zložité, tak som sa rozhodol, že to vyskúšam.

Na súkromnom aute mám niekoľko poškodení na všetkých diskoch. Nie sú nové, už keď ich otec kupoval na auto, mali nejaké poškodenia. Nebudem klamať, určite som nejaké pridal aj ja. Tak poďme skúsiť, čo sa s takou sadou na opravu diskov od Quixx dá vyriešiť.

Takýto odbitý kus je viditeľný aj z diaľky.

Už v návode výrobca píše, že poškodenie väčšie ako 1 mm by sa nemalo opravovať, pritom inštruktážne video ukazuje opravu omnoho väčšej „diery“. Ja som sa teda pokúsil tiež opraviť väčšie poškodenie, ktoré bolo na vonkajšom leme disku.

Najprv treba koleso umyť

V prvom prípade som si musel disk vyčistiť a na to som použil prípravok od AutoFinesse na odstraňovanie polietavej hrdze, ktorá sa na diskoch najviac usádza. Umýval som ich týždeň pred touto prácou a najazdil som na nich potom asi 200 km, takže postačoval tento prípravok. Aj v takomto prípade na takmer čistom disku sa objavili fialové fľaky, čo značí, že prípravok rozpúšťal spomínanú hrdzu.

Keď si disky umyjete čističom od Auto Finesse, fialové škvrny naznačia, koľko tam bolo polietavej hrdze a brzdového prachu.

Disk som teda mal vyčistený, pokračujem ďalej podľa návodu. V balení je brúsny papier so zrnitosťou 100 a 600, ja som najprv použil ten s hrubším zrnom a okraje „kráteru“ zdrsnil. Z nádobky som vybral „tekutý hliník“ a odrezal z neho maličký kúsok. Následne som ho začal miešať v rukách. Použil som priložené rukavice, ale keďže sa mi na ne produkt len lepil, nakoniec som dve zložky zmiešal voľne v rukách. Produkt je pripravený vtedy, keď je celý šedý.

V tejto ampulke je "tekutý hliník".

Trocha modelovania

Následne som z neho ešte polovicu odrezal a tú som vymodeloval tak, aby sa približne zmestila do daného miesta. Postupne som ju prstami čo najlepšie upravil podľa tvaru disku. Čím lepšie to spravíte, tým menej budete mať práce s následným brúsením. Podľa návodu treba počkať aspoň 2 hodiny, ja som si trocha pomohol teplovzdušnou pištoľou a aj tak počkal takmer 3 hodiny.

Odrezaný kúsok hliníka treba poriadne premiešať.

V tomto momente som zobral opäť brúsny papier so zrnitosťou 100, namočil do vody a takto začal opäť brúsiť materiál do formy, aby bol čo najbližšie k tvaru disku. Keď už som bol ako tak spokojný, zobral som fľaštičku z balenia s farbou a tú štetcom naniesol na dané miesto. Tu treba dodať, že ak máte disky v inej farbe, treba si pripraviť farbu podľa toho vášho. Ani v mojom prípade nebola úplne identická, ale na takéto bežné opravy mi to postačuje.

Po nalepení a vymodelovaní je čas na zaschnutie.

Zaschnutú časť treba zbrúsiť do úrovne disku.

Opäť som počkal aspoň 2 hodiny a následne na to zobral jemnejší brúsny papier so zrnitosťou 600. Opäť som ho namočil do vody a začal jemne brúsiť farbu. Potom som naniesol druhú vrstvu farby tak, aby ešte lepšie prekryla posledné nedokonalosti.

Po vybrúsení a prvej vrstve farby.

A výsledok? Na to, ako málo daný produkt stojí, je až nadmieru dobrý

V balení je toľko „tekutého hliníka“, že s ním opravíte množstvo nedokonalostí na všetkých 4 diskoch. Ja po pár týždňoch, keď farba poriadne zaschne, preleštím dané miesto nejakou leštiacou pastou tak, aby to bolo ešte o niečo lepšie. Keď už toto robíte na letných kolesách rovnako, ako ja, je už čas ich takto čisté a prípadne opravené odložiť na stojan do garáže. Je to predsa len lepšie, ako ich nechávať ležať len tak na zemi na sebe.

Finálny výsledok naozaj prekvapil a to v dobrom.

Keď už odkladáte napríklad opravené letné disky na zimu, ideálne je ich odložiť na pripravený stojan.

V ponuke Auto Kelly je aj čiernidlo na pneumatiky od Quixxu. Keď už som teda skúšal opravu diskov, skúsil som aj tento produkt. Najprv treba disk od pneumatiky čo najlepšie oddeliť, teda oblepiť ho obyčajnou páskou. V balení sú 2 špongie, na ktoré čiernidlo nanášate. Tu dopredu upozorním, že ho treba naniesť málo. Ak ho dáte veľa, začnem vám pri nanášaní kvapkať zo špongie dole a zbytočne si zašpiníte disk.

S čiernidlo opatrnete, aby ste si nezašpinili disky.

Ja som si disk takto oblepil, aby sa čiernidlo nedostalo až na disk.

Samostatná aplikácia je jednoduchá, treba len špongiu s čiernidlom prikladať k pneumatike. Keď som prešiel celú pneumatiku, behom pár sekúnd bola doslova suchá a už som sa o čiernidlo vôbec nemohol zašpiniť. Následne som dal dole pásku a výsledok vidíte na fotkách. Voči bežnému spreju na ochranu pneumatík je výsledok takéhoto čiernidla trvácnejší, takto ochránené pneumatiky vydržia aj viac ako niekoľko mesiacov. A čo vy? Skúsili by ste si takýmto spôsobom opraviť doma disky?

Výsledok po nanesení produktu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov