Asi tušíte, že v tomto prípade nešlo o znižovanie koeficientu aerodynamického odporu, ale vývoj bol podriadený hľadaním novej priľnavosti. Misia bola samozrejme splnená. Spolu s úpravami na podvozku, kanálmi v kapote a ďalším aktívnym prvkom je XX schopné generovať pri rýchlosti 250 kilometrov za hodinu prítlak 530 kg, zatiaľ čo bežné SF90 Stradale v rovnakom tempe vytvorí „len“ 390 kg.

Ak sa pozorne pozriete na fotografie, alebo ich porovnáte s pôvodným autom, zistíte, že sa agresívnejší balíček úprav podpísal tiež na použití trochu iných predných svetiel, predĺžení zadnej časti karosérie podobne, ako je tomu u vozidiel s prívlastkom „long tail“ a kompletne nové sú tiež zadné svetlá – namiesto samostatných segmentov XX dostali tenkú lištu tiahnucu sa cez celú šírku.

Pokiaľ ide o úsporu hmotnosti a zvýšenie výkonu, zlepšenia sú skôr akademické, ale v celkovom súčte samozrejme pomáhajú z „dvojitých-X“ urobiť rýchlejšie stroje.

Aby sme boli konkrétni, váha spadla len o 10 kg (na výsledných 1560 kg, XX Spider má 1660 kg) v porovnaní s najľahším sériovým prevedením Assetto Fiorano, pričom úspora ide na konto prepracovaného motora (- 3,5 kg) ale tiež nových karbónových sedadiel (- 1,3 kg na každé).

Pred zadnou nápravou aj naďalej pracuje 4,0-litrový preplňovaný osemvalec. Konštruktéri zvýšili jeho výkon zo 780 na 797 koní a je zaujímavé, ako rozsiahle boli jeho úpravy s ohľadom na skoro zanedbateľný nárast počtu koní. V8 dostala napríklad nové piesty, ktoré zvýšili kompresiu a zároveň zmenili tvar spaľovacích priestorov a nechýba ani leštené nasávanie i výfukové trakty.

Elektromotory majú výkony zvýšené o 13 koní, takže celkovo oba modely XX poskočili z rovných 1000 koní na 1030. Časom na domovskom okruhu Fiorana sa Ferrari nepochválilo, hovorí ale, že novinky zvládnu šprint z miesta na stovku za 2,3 sekundy (- 0,2 s) a dvojnásobok len o 4,2 sekundy neskôr.

Kapacita prídavnej trakčnej batérie – 7,9 kWh – sa nezmenila a samozrejme tiež pomáha pri šprintoch a rovnaký je aj uvádzaný dojazd v elektrickom režime, 25 kilometrov.

So zdokonalenou technikou korešpondujú i vylepšené brzdy. Predné boli prepracované, Taliani ale nehovoria, ako presne. Vzadu potom použili kotúče s priemerom zväčšeným z 360 na 390 milimetrov a prekalibrovali tiež protiblokovací systém, ktorému hovoria ABS Evo (rozdelenie brzdnej sily vypočítava nielen z aktuálnej trakcie kolies, ale berie do úvahy i rýchlosť a odhad jej zmeny).

ä

Ak máte na nové modely Ferrari zálusk, potom by ste mali vedieť, že si bude automobilka za kupé účtovať 770 tisíc eur a Spider vychádza až na 850 tisíc eur. Ak ale aj máte voľné dostupné prostriedky na účte, nebude vám to nič platné a svojmu predajcovi už nevolajte. Všetky kusy (799 kupé XX Stadale a 599 otvorených verzií XX SPider) sú už predané.

Talianska značka ich ponúkla „najvernejším klientom“ ako „odmenu“ a tí neváhali. Prvé autá sa k nim dostanú pred polovicou roka 2024.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Ferrari