Maserati prvýkrát avizovalo túto novinku pod pracovným názvom Project24 v polovici roka 2022 a dnes je prakticky hotová. Okruhový špeciál aktuálne prechádza záverečným testovaním a k prvým majiteľom sa dostane koncom tohto leta.

MCXtrema nemá homologizáciu na bežné cesty, takže jedinou šancou, ako ho vidieť naživo, je stretnúť ho na okruhu alebo nejaký ten kus vlastniť. Problém je samozrejme v tom, že vznikne len 62 kusov a každý dostane extrémnu cenovku. Taliani sa ňou dokonca ani nepochválili.

Automobilka priznáva, že ide o evolúciu sériového modelu MC20, na rozdiel od podobných predchádzajúcich projektov však MCXtrema nezdieľa so základom jeho karosériu.

Maserati sa rozhodlo pre unikát, ktorý mohlo jednoduchšie prispôsobiť požadovanej aerodynamike a dizajnéri vďaka tomu neboli zviazaní pôvodnými panelmi podliehajúcimi bežným predpisom napríklad na ochranu chodcov. Nehovoriac o tom, že novinka nemusí dodržiavať ani pravidlá pre pretekárske stroje.

Značnými úpravami prešla tiež použitá pohonná jednotka. Ide o dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec Nettuno s uhlom rozovretia valcov 90 stupňov, objemom 3,0 litra a dvojitým preplňovaním, ktorý už v sériovom prevedení nemá obyčajné parametre. Produkuje 630 koní a 730 newtonmetrov.

Vieme, že v ostrej verzii dostal nové turbodúchadlá, ďalšie úpravy však automobilka nekomentuje. Výsledkom je motor s maximálnym výkonom 730 koní, krútiaci moment mal naopak ostať na úrovni sériovej pohonnej jednotky.

V dnešnom svete ľahké ako pierko

Aj v tomto prípade je motor uchytený ku karbónovému monokoku, ktorý Maserati pomáhala vyvinú Dallara, známa firma špecializovaná na okruhovú techniku. V kabíne nájdete pretekárske sedadlo vybavené šesťbodovými bezpečnostnými pásmi a k tomu sedadlo pre spolujazdca, ktoré buď poslúži pre tréning vodiča alebo pobavenie rodiny či priateľov.

Kvôli bezpečnosti bol do interiéru integrovaný hasiaci systém, ale nechýba ani komunikačná technika. Pod blatníkmi sa potom ukrýva plne nastaviteľný podvozok s karbón-keramickými brzdami a vodič má k dispozícii šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku či mechanický samosvorný diferenciál.

Kým MC20 váži okolo 1500 kg bez prevádzkových kvapalín, suchá hmotnosť MCXtrema je výrazne nižšie – má rovných 1300 kilogramov, takže sme na úrovni približne 562 koní na tonu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Maserati