Ďalší nový automobil vyrábaný na Slovensku bude Polestar 7 čínskeho koncernu Geely! To nie sú dohady, ale dnes oficiálne zverejnené oznámenie na stránkach automobilky, ktorá kedysi spadala pod Volvo, ale dnes (po vlaňajšom „rozvode“) operuje v rámci možností samostatne, respektíve pod zvýšeným dohľadom centrály v Chang-čou.
Obchodné výsledky Polestaru boli vlani tristné, v tomto roku sa mu však začína dariť, aj keď v absolútnych číslach zatiaľ veľa áut nepredáva. Firma od januára do marca 2025 dodala zákazníkom len 12 304 automobilov, ide však o medziročný nárast o takmer 77 percent. Značke navyše stúpli tržby za prvý kvartál o viac ako 84 percent, takže minimálne v tejto chvíli to vyzerá, že je Polestar na správnej ceste.
Prvýkrát v Európe
O ďalší posun vpred a expanziu sa automobilka pokúsi okrem iného aj rozšírením výroby. Modely 2, 3 a 4 sú produkované v Číne, Polestar 3 tiež v Spojených štátoch a Polestar 4 zároveň v Južnej Korei. Nový model 7 sa preto stane prvým autom vyrábaným na starom kontinente, aj keď je Polestar formálne prezentovaná ako švédska značka.
O samotnom Polestare 7 toho veľa zatiaľ nevieme. Háčik je v tom, že automobilka nepožíva čísla podľa veľkosti modelu, napríklad od najmenšieho po najväčšie alebo obrátene, ale prideľuje ich chronologicky. Predbežne sa však hovorí o tom, že „Sedmička“ by mala byť ekvivalentom pripravovaného Volva EX60.
Príbuzný EX60?
Obe autá by mali byť postavené na úplne novej modulárnej platforme SPA3, ktorá bola od základov vyvíjaná výlučne pre batériové modely. Polestar 7 by sa mal od Volva EX60 odlišovať nielen vyšším systémovým výkonom, ale lepším parametrom motorov by mal byť prispôsobený tiež podvozok, riadenie, brzdy, teda spôsob, akým bude táto novinka v porovnaní s komfortnejšou EX60 jazdiť.
Pokiaľ ide o dizajn, v tejto chvíli máme len úvodnú fotografiu vozidla pod plachtou s aktivovanými svetlami denného svietenia. Tie sú v zásade veľmi podobné tomu, čo naznačil koncept Precept a ďalší chystaný sériový Polestar 5.
S najmodernejšou technikou, ale až o tri roky
V zásade nepochybujeme, že nový model vyrábaný na východe Slovenska bude využívať pokročilejšiu 800-voltovú architektúru. Polestar totiž v oficiálnej správe hovorí o novej generácii interne vyvinutých elektromotorov, novej generácií batérií s vyšším výkonom a energetickou hustotou, pričom články majú byť integrované do konštrukcie karosérie.
Len pripomíname, že výstavba továrne neďaleko Košíc začala v roku 2023. Presný termín spustenia prevádzky zatiaľ nepoznáme, ale nový Polestar 7 má byť na svetové trhy uvedený v roku 2028.
zdroj: Polestar