Mazda CX-5 aj v najnovšom vydaní vstupuje do jedného najnáročnejších segmentov na trhu, v ktorom sa pohybuje množstvo silných konkurentov. V tejto triede operuje okrem iných áut aj Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai či Ford Kuga...

V snahe zachovať doterajší image auta, ktorý jemne balansuje na hranici medzi typickým rodinným vozidlom a potešením z jazdy, sa v Mazda rozhodli, že pri vývoji novinky dizajnéri nebudú robiť žiadne drastické zmeny.

S výnimkou výšky väčšia vo všetkých smeroch

Aj preto nová CX-5 nápadne pripomína svojho predchodcu, pričom decentne pridáva trochu štylistiky z väčších modelov SUV, teda CX-60 a CX-80. Nenechajte sa však zmýliť. Pred vami je v skutočnosti úplne nový automobil.

Má dĺžku 4690 mm, šírku 1860 mm a výšku 1695 mm, podstatný je však hlavne skok v prípade rázvoru náprav z 2700 na 2815 milimetrov. Aj vďaka tomu ponúkne nová CX-5 nielen priestrannejší interiér, ale tiež väčší batožinový priestor so základným objemom 583 litrov, ktoré sklopením sedadiel (delených v pomere 40:20:40) zväčšíte až na 2019 litrov.

Žiadne turbo, elektrifikácia len minimálna

Pre nový model je zatiaľ k dispozícii jediná motorizácia, 2,5-litrový atmosférický benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním a mild-hybridnou technikou, ktorý produkuje 141 koní a maximálny krútiaci moment 238 newtonmetrov.

Tieto čísla umožňujú akceleráciu z miesta na stovku za 10,5 sekundy v prípade pohonu predných kolies a prekvapivo o čosi horší čas (10,9 sekundy) v kombinácii s pohonom oboch náprav. Prvá spomínaná verzia by mala byť schopná jazdiť podľa metodiky WLTP v priemere za 7,3 litra benzínu na 100 km, zatiaľ čo štvorkolka bude brať 7,7 litra na sto kilometrov.

O dva roky aj Skyactive Z!

Žiadny z uvedených parametrov samozrejme nevyzerá zázračne, ale ani v najmenšom nepochybujeme, že CX-5 napriek tomu osloví množstvo vodičov. Ak čakáte ďalšie motory, Mazda jeden z nich už oficiálne potvrdila.

Hovorí mu Skyactive Z, predstavený bude do konca roka 2027 a automobilka v súvislosti s ním hovorí o „unikátnom hybridnom systéme“. Detaily samozrejme nepoznáme, ale túto jednotku sme nedávno spomínali s jej plánovaným nasadením do novej generácie Mazdy MX-5!

Manuál už nečakajte

Skyactive Z by mal využívať technológiu Lambda 1, takže agregát má byť schopný pracovať s chudobnou zmesou, pričom elektronika sa zároveň bude starať o to, aby bol motor schopný držať sa v celom spektre otáčok pri stechiometrickom pomere, teda čo najbližšie ideálnemu pomeru benzínu so vzduchom.

V prípade MX-5 sa snáď ku slovu dostane aj manuál, žiaľ v prípade CX-5 však spojkový pedál už nečakajte. Všetky verzie by mali byť vybavené šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Aj s Netflixom, ale takmer bez fyzických tlačidiel

K významným zmenám došlo tiež v interiéri. CX-5 preberá veľmi zjednodušenú palubnú dosku elektrického modelu 6e, takže z dosahu vodiča zmizla väčšina fyzických tlačidiel. Za trojramenným volantom s kruhovým krytom airbagu pracuje nový 10,25-palcový digitálny prístrojový panel, ktorý svojou grafikou trochu pripomína najnovšie modely BMW.

Vpravo od neho nájdete veľký dotykový displej s uhlopriečkou až 15,6 palca, zatiaľ čo lacnejšie základné modely dostanú skromnejšiu 12,9-palcovú obrazovku. Ak vám tento koncept vyhovuje, asi nemáte čo riešiť, ostatných ale asi nepoteší fakt, že sa CX-5 zbavila fyzických ovládačov klimatizácie. Čo naopak považujeme za dobrú správu, je informácia o použití technológie Googlu, teda systému známeho napríklad z Renaultov. Nový infotainment vám okrem štandardných aplikácií umožní sledovať Netflix či Amazon Prime.

Cena? Tá slovenská je v tejto chvíli vo hviezdach, ale nemeckú už poznáme. Tam bude nová Mazda CX-5 začínať na hranici 35 000 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Mazda