Prečo návrat k V8? Dôvodom na úvahy o návrate je najmä fakt, že súčasné hybridné pohonné jednotky v F1 sú extrémne drahé a technologicky zložité. Vývoj takéhoto motora stojí tímy stovky miliónov dolárov, pričom samotný motor môže stáť až dva milióny za kus. Ben Sulayem otvorene priznáva, že návrat k atmosférickým V8 by mohol náklady znížiť o viac ako polovicu. Navyše, tieto motory sú jednoduchšie, ľahšie a podľa FIA aj komerčne relevantnejšie, keďže ich stále nájdeme v ponuke niektorých výrobcov sériových áut.

Ako by mohol vyzerať nový motor?

Nový motor pre F1 by však nemal byť obyčajným návratom do minulosti. Očakáva sa moderný V8 s jednoduchším hybridným systémom, ktorý bude využívať udržateľné palivá a zachová určitú mieru elektrifikácie. Cieľom je, aby bol motor ľahší, jednoduchší na údržbu a hlavne lacnejší na vývoj.

Príde zmena aj na bežné cesty?

Otázka, či sa podobná technológia môže objaviť aj v bežných autách, je viac než aktuálna. Výrobcovia totiž často využívajú F1 ako technologické laboratórium – čo sa osvedčí na trati, môže sa neskôr objaviť aj v sériovej výrobe. Ak sa F1 skutočne vráti k dostupnejším a jednoduchším motorom, automobilky by sa mohli inšpirovať a opäť investovať do vývoja športových, atmosférických alebo mierne hybridných V8 motorov aj pre bežné cesty.

Návrat k V8 však neznamená, že z ciest zmiznú hybridy či elektromobily – skôr môžeme očakávať väčšiu pestrosť pohonov.

Ak FIA a F1 naozaj prejdú na nové V8 motory, môže to byť impulz pre celý automobilový priemysel. Výrobcovia by mohli opäť priniesť na trh zábavnejšie a dostupnejšie športové motory aj do bežných áut, čo by potešilo každého motoristu, ktorý má rád vôňu benzínu a zvuk poriadneho motora.

zdroj: Autosport