Koncern SAIC spustí predaj novej generácie MG4 už 5. septembra 2025, ale podľa čínskych médií bude predobjednávkový systém spustený o mesiac skôr, teda 5. augusta.

Päťdverový hatchback má dĺžku 4395 mm, šírku 1842 mm, výšku 1551 mm a rázvor 2750 milimetrov, takže v porovnaní s predchodcom narástlo vo všetkých smeroch. Medzi nápravami konkrétne o 45 milimetrov a na dĺžku o necelých jedenásť centimetrov. Týmito číslami sa MG4 zaradí medzi BYD Dolphin a Volkswagen ID.3.

S pevným či polo-pevným elektrolytom?

Podľa prvých údajov uniknutých z patentových záznamov sa nová „štvorka“ bude naďalej držať pôvodnej koncepcie, takže primárne pôjde o auto s pohonom zadných kolies. Vzadu umiestnený základný elektromotor bude mať na čínskom trhu nepatrne nižší výkon, konkrétne 120 kW, teda 163 koní a o napájanie sa postará trakčná batéria typu LFP, dodaná spoločnosťou Rept Battero Energy.

Manažér divízie MG, Chen Cui, na čínskej sociálnej sieti Weibo v decembri minulého roka naznačil, že nové MG4 by mohlo byť jedno z prvých áut s pevným elektrolytom, aj keď neskôr vyšlo najavo, že skôr pôjde o akýsi medzi stav, teda „polo-pevný elektrolyt“.

Pozoruhodný dojazd

Kapacita je momentálne utajovaná, ale domáce internetové stránky naznačujú, že práve s novým typom akumulátora by MG4 mohlo mať dojazd až 800 kilometrov. Samozrejme podľa optimistickej metodiky CLTC, ale aj po prepočte na WLTP to vychádza na slušných zhruba 650 kilometrov.

Mali by sme dodať, že koncern SAIC tieto správy nepotvrdil, automobilka sa však pochválila inou zaujímavosťou, konkrétne interiérom.

Aktualizácia softwaru? Kľudne do mobilu

Ten je na prvý pohľad veľmi minimalistický, ale v zásade nevystupuje z konceptu, na ktorý sme v prípade čínskych či iných elektromobilov zvyknutý. Za pozornosť ale stojí systém, na ktorom bude bežať infotainment auta.

Pre SAIC ho dodal domáci čínsky výrobca elektroniky Oppo Electronics Corporation a umožní zatiaľ nevídanú integráciu mobilných telefónov do systému auta. Integráciu aplikácií považujte za samozrejmosť, Oppo však umožní napríklad ovládanie navigácie pomocou gest, zrkadlenie displeja telefónu priamo do dotykovej obrazovky pri videohovoroch a aktualizáciu softwaru auta si budete môcť nahrať do mobilu a preniesť do vozidla podľa potreby.

Auto bude v jadre využívať pôvodnú platformu Nebula EV, ktorú mal aj predchodca, takže pripravovaný hatchback dostane vzpery MacPherson vpredu a viacprvkové zadné zavesenie.

Pochopiteľne netušíme, či dokáže MG preniesť spomínané rozhranie aj do exportných modelov, ale infotainment od firmy Oppo nie je kompatibilný len s produktmi vlastnej značky. V Číne bude spolupracovať aj s telefónmi Huawei a Apple.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: MG