Možno sa budem opakovať, no stále mi akosi nedá spávať info o tom, že nebyť Európanov, kombíky by vymreli. S drobným preháňaním sa dá tiež napísať, že nebyť Američanov a Ázijcov, neexistovali by sedany. Tak jednoduché to skutočne nie je. Na všetkých kontinentoch sa nájdu fanúšikovia tých i oných typov karosérii, no podľa toho ako to tvrdia zástupcovia značiek mi to pripadá sťa by kombíky mimo starého kontinentu kupovali snáď len vystahovaní Európania... :)

Existuje stále viac áut, ktoré ako sedan neexistovali, no Čína si ich doslova žiada. Naopak, viaceré automobilky v ostatnom čase priniesli na trh verzie kombi len kvôli Európe. Tvrdia, že na iných trhoch by sa bez nich dobre zaobišli. VW by tento segment nižšej strednej triedy dobre pokryl tvarovým krížencom Golf Plus. Autom, ktoré nie je ani ryba, ani rak. Teda ani kombík, ani minivan. No schválne, keď sa na ne pozriem z ktorejkoľvek strany (snáď okrem podvozka :), v máločom by som sa rozhodol rýchlejšie.

 

Ako vo videoteste viackrát opakujem, Golf 7 pre mňa znovu začína existovať už aj vďaka dizajnu. Doposiaľ to bol len dobre urobený dizajnový "no name". Pokiaľ neriešime špeci verzie ako sú GTD, GTI či dokonca R, bez mučenia priznám, že Variant (teda kombík) sa mi páči viac. A keďže je aj praktickejší, mal by som brať nového Golfa, myslím, že pri voľbe typu karosérie by som sa nezdržal.

Výsledky bariérových testov VW Golf v hodnotení EuroNCAP dopadli skvelo. V tejto triede sú mašiny aj s lepšími výsledkami, no Golf hanbu určite neurobil. Drviči áut v EuroNCAP síce skúšali krátku verziu, no to na výsledkoch nič nemení.

Najväčšou technickou novinkou pre Golf Variant je použitie modulárnej platformy MQB, ktorá inžinierom rozviazala ruky pri práci s vnútorným priestorom. VW Golf Variant siedmej generácie má veľmi podobné vonkajšie rozmery ako predchodca (vo všetkých smeroch narástol o pár mm), no má výrazne viac  priestoru vnútri. Najviac rozdiel cítiť pri objeme kufra, ktorý narástol o celých 100 litrov! Štandardom je dvojpodlažné dno. Horná poloha síce odhryzne z výšky vyše 10 cm, no umožní vytvorenie roviny so sklopenými sedadlami. Spodnú polohu máte po vybratí plastových dielov a posunutím dna tak, že sa pod ním bude iba rezerva. S objemami 605 / 1620 litrov ponúka Golf 7 Variant o poznanie väčší základný priestor ako mal o triedu väčší predošlý Passat B6 (513 / 1641 litrov). Sila, však?

VW Golf 7 Variant 2.0 TDI DSG Bluemotion

 

PLUSY:

+ konečne dizaj s charakterom,
+ veľký kufor s rovným dnom 605/1620 l,
+ až prémiový interiér,
+ variabilita vnútri,
+ stála pamäť jazdného režimu,
+ stála pamäť funkcie Autohold,
+ športovo-komfortné predné sedačky,
+ príjemné jazdné vlastnosti,
+ nízka hlučnosť vnútri.

 

     

MÍNUSY:

- komb. spotreba aj pri snahe až 6 l,
- vysoká cena výkonnejších verzií,
- vysoká cena príplatkov,
- emócie len v rádiu, alebo za oknami...
 


 

OSPRAVEDLNENIE: Vo videoteste chybne uvádzame II. stupeň výbavy Comfortline na miesto III. stupňa výbavy Highline, ktorou bolo testovaná auto vybavené. Jeho cena cca 32 500 € je správna.

 


Cenník modelov VW Golf Variant platný na Slovensku.

 

VW Golf 7 Variant
2.0 TDI DSG Highline
rok výroby 2013
Hnací agregát:

turbom prepĺňaný vznetový radový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail II uložený vpredu naprieč, objem 1 968 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, max. výkon 110 kW (150 k) / 3 500 - 4 000 ot, max. krútiaci moment 320 Nm / 1 750 - 3 000 ot, litrový výkon 55 kW (75 k) / l.

Pohon: dvojspojková robotizovaná samočinná 6-stupňová prevodovka DSG s možnosťou voľby jazdných režimov ECO, Normal, Sport, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, elektronické systémy podvozka: ABS, TC, EBD, EBA, ESC.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 16", pneu 205/55 R16
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4562 x 1799 x 1481 mm, objem kufra - 605 / 1620 l, pohotovostná hmotnosť - 1 460 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba -4,5 l/100 km (reálna 6 l/100 km), výkonová hmotnosť 13,3 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 216 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,9 s

Cena:

Základný model 1,2 TSI - od 14 800 €
Základná verzia 2,0 TDI - od 26 000 €
Testovaná verzia - 32 500 €