Iste vás niekedy zaujímalo, ako funguje pruženie a tlmenie v praxi. Konkrétny YouTube kanál súčasť podvozku otestoval. Protagonisti natočili prejazd vozidla cez jamu pri rôznych rýchlostiach. Výsledok na spomalených záberoch naozaj stojí za to. Po tomto už možno budete jamy na našich skvelých cestách obchádzať ešte obozretnejšie. Napriek tomu, že auto je konštruované aj na takéto situácie, podvozok sa vám určite nepoďakuje.

Éčko ide na doraz

YouTube kanál Warped Perception má už na konte niekoľko zaujímavých videí, na ktorých prezentuje rôzne činnosti pod dohľadom kamery so spomaleným záznamom. V najnovšej časti dostal chlapík ojazdený Mercedes-Benz triedy E generácie W211, na ktorom sa rozhodol vyskúšať činnosť pruženia a tlmenia. To všetko za prítomnosti spomínanej kamery so spomaleným záberom.

Pri prejazde jamou dopadla karoséria až na doraz tlmičov.

Začiatok videa nie je až taký zaujímavý, po úvodných problémoch s prehrievaním motora a kúpou nových predný pružín, ktoré mal Mercedes zlomené, sa dostávame k hlavnej pointe. Tou je prejazd vozidla v rôznych rýchlostiach cez jamu na ceste. Pre čo najlepšie záznamy automobil „zbavili“ blatníkov, predného a zadného nárazníka a tiež dverí a kapoty.

Pri skoku je naopak vidieť maximálny možný zdvih tlmiča.

Zábava začína približne od 7:20, kedy prebieha test s prejazdom cez jamu hlbokú podľa ich slov približne 8 až 9 "inchov" (20 až 23 cm). Prv jazdili pri rýchlosti cca 10 mph (16 km/h). Počas nej môžeme vidieť absolútne prepruženie až na doraz tlmičov. V druhej jazde zvýšili rýchlosť na približne 20 až 25 mph (32 až 40 km/h). Tu už vidíme nielen prepruženie na doraz, ale aj „záchvev“ celej karosérie a roztrasenie motora v jeho uložení. V ďalšej jazde skúšajú ešte prácu tlmičov pri „odlepení“ kolies od cesty. Nebudem však veľa prezrádzať. Pozrite si priložené video, stojí za to!