Známy celosvetový prieskum obľúbenosti farieb automobilových lakov Global Automotive Color Popularity Report slúži na analýzu očakávaní a preferencií zákazníkov a aj podľa neho výrobcovia lakov menia škálu ponúkaných farieb lakov pre jednotlivé sezóny. Vyplýva z neho, že už dlhodobo je v rámci celého sveta najobľúbenejšou farbou biela (35 % podiel). Samozrejme to úzko súvisí s tým, že väčšina firemných vozidiel sa nakupuje bielych, čo je praktickejšie pri následnom oblepovaní reklamnými nápismi. Biela sa však pretlačila aj do prémiových segmentov a najmä ako perleťová biela sa stala súčasťou aj tých najprestížnejších automobilových segmentov. V Európe však biela nevedie, tu je už na ústupe. Žiadny veselý odtieň ju však nevytlačil a realita je šedivejšia, než by si možno niektorí priali.

Už tretí rok je Európa celá šedá

Európa je jediným svetovým kontinentom, kde bielu preskočila šedá. A to dokonca už tri roky po sebe. Európsky zákazník nevyžaduje pestrofarebnosť, namiesto toho vyhľadáva anonymnú šedú (27 %), hneď za ňou bielu (23 %) a na treťom mieste je čierna (22 %). Všetky odtiene sa dajú pretransformovať aj do prémiových perleťových lakov, no odráža to celosvetový trend konzervatívneho prístupu k farbám. Ako pripomína niekoľko svetových výrobcov lakov, nápadné farebné laky sa ľuďom páčia, no sami nemajú dosť odvahy na to, aby si podobnú farbu vybrali aj pre vlastné auto. Vzhľadom na dlhodobé trendy sa navyše zdá, že obľuba „čiernobielych odtieňov“ na autách sa v rámci celého sveta tak skoro nezmení.

Global Automotive Color Popularity Report

Global Automotive Color Popularity Report