„Nejde o to, že by sa vkus miestnych zákazníkov dramaticky odlišoval, ale podmienky na indickom trhu sú skrátka iné,“ hovorí na adresu rozdielnych preferencií indických zákazníkov Caroline Liehrová z nového oddelenia Škoda Design India. Práve optická príťažlivosť auta je jedným z kľúčových faktorov pri rozhodovaní pred jeho kúpou a toto špecifikum je vlastné všetkým ľuďom bez rozdielu. Preto sa automobilka Škoda snaží svoje modely prispôsobovať špecifikám jednotlivých trhov nielen po technickej, ale aj optickej stránke.

Oranžová vedie

„Oranžová farba je pre Indov veľmi dôležitá a atraktívna,“ pokračuje Liehrová. Práve preto automobilka predstavila svoje najnovšie SUV Vision IN práve v tejto farbe. Oranžová hrá údajne veľmi dôležitú úlohu v ich duchovnom živote. Známy hinduistický boh Krišna je väčšinou zobrazovaný v oranžovom odeve a rovnaké farby nosia aj mnísi a miestni svätí. Oranžová je v Indii skrátka farba najvyššieho stupňa osvietenia.

Oranžová Škoda Vision IN urobila na Indov dobrý dojem. Prispela k tomu aj ich najobľúbenejšia farba.

Naopak, z čiernou by fabrika v Indii neprerazila. Tá symbolizuje nedostatok svetla a smrť, takže sa jej miestni zákazníci oblúkom vyhýbajú. Skôr preferujú bielu, ktorá je na indickom trhu kvôli veľkému počtu slnečných dní veľmi obľúbená. Caroline Liehrová prezradila, že biela je tam dokonca tradičnou farbou trúchlenia. Veselé a odvážne farby však Indovia uprednostňujú aj v interiéroch svojich áut, na rozdiel od Európanov, ktorí majú radšej decentnejšie a menej nápadné odtiene. Podľa Liehrovej je to škoda, aj Európa by si podľa nej zaslúžila viac odvážnych odtieňov a veselých farieb karosérií.

Čierna je pre Indov nedostatok svetla a smrť, s touto Fabiou RS by tam fabrika rozhodne dieru do sveta neurobila.

Koža áno, ale nie z indickej kravy

Zaujímavým je aj fakt, že Indom nevadí ani kožené čalúnenie, striktne však vyžadujú, aby dodaná koža nepochádzala z miestnych kráv. V Indii je totiž krava posvätným zvieraťom. Dôležitá je aj klimatizácia, ktorá tam údajne takmer vždy beží na plný výkon. To je špecifikum, ktorému musia venovať pozornosť aj konštruktéri. Práve klimatizačné zariadenia vraj dostávajú v indických škodovkách zabrať asi najviac.

Zdroj: Škoda Auto