Začiatkom roka sme priniesli informáciu, že BMW zvažuje výrobu M7. Ak môže mať Mercedes S65 AMG, alebo Audi S8, prečo by nemohli prísť BMW M7? Limitovanú edíciu BMW 760Li V12 M Bi-Turbo postavili špeciálne pre predajcu zo Saudskej Arábie, mala výkon 544 koní a krútiaci moment 750 Nm. K M7 stačil už iba malý krok, no všetko skončilo ináč.

BMW M7 nebude, musí nám stačiť Alpina B7

Podľa BMW by po „okruhovej“ M7 nebol dostatočný dopyt a tak ju automobilka nevyrobí. Kto by aj tak chcel športovo strihnutú 7-čku, tomu musí stačiť Alpina B7.

Paul Ferraiolo, manažér produktového plánovania a stratégie BMW v Severnej Amerike, nevidí priestor pre M7: „Sme na tom veľmi dobre s tým, čo tu máme s Alpinou. M k tomu pridáva akýsi okruhový element a ja neviem, či by bol dostatočný dopyt po 7-čke na okruhy.“ Aj keď je USA najväčší trh divízie M, tento výrok definitívne potvrdil, že športovo ladeného BMW radu 7 sa nedočkáme.

Alpinu B7 poháňa 4,4 litrový Bi-Turbo V8

Záujemcovia o športovo strihnutú veľkú limuzínu BMW sa musia uspokojiť s Alpinou B7. Tá pod kapotou skrýva 4,4 litrový Bi-Turbo V8, ktorý produkuje 397 kW (532 k) a 730 Nm. V balíku s 8-stupňovou automatickou prevodovkou motor poháňa buď zadné, alebo všetky kolesá. Alpina B7 so zadným pohonom zrýchli na stovku za 4,6 s a dosiahne topspeed 312 km/h. Auto s pohonom všetkých kolies zdolá stovku o 0,1 s rýchlejšie a maximálna rýchlosť nepatrne klesne na 310 km/h. Verzie s dlhým rázvorom sú v šprinte pomalšie o 0,2 s.

Ferraiolo nebol ochotný upustiť od myšlienky crossoverov BMW v divízii M a povedal, že tam zahrnú aj najnovšie plug-in hybridy BMW i8BMW i3. Vývojom a ladením technológií na i-čkových hybridoch môžu dospieť napríklad ku karbónovým konštrukciám, ktoré by mohli potom nasadiť aj v ostatných modeloch M.