Poriadne veľká limuzína s poriadne veľkým motorom, pekelným výkonom, tými najlepšími materiálmi a poriadnou dávkou luxusu. Presne toto čakáme od najväčšej limuzíny Mercedesu, ktorá prešla rukami AMG. Mercedes S 65 AMG predstavil na paralelne na autosalónoch v Los Angeles a Tokyu, predávať ho začne v marci 2014. V  Mercedese S 65 AMG nájdeme len to najlepšie z najlepšieho ale zároveň také úsporné ako sa len dá.

AMG pre Mercedes S 65 AMG pripravilo 12-valec s výkonom 630 koní a krútiacim momentom 1000 Nm, ktorý okrem toho že je výkonný je aj najúspornejší V12 na svete!

Pod kapotou AMG-čka musí byť silný motor. V AMG dali do S 65 poriadne stádo, presne 463 kW (630 k) a 1000 Nm. Mercedes hovorí, že S 65 AMG je najsilnejšie auto v segmente. Z čoho taký výkon dostali? AMG zvolilo 6,0 litrový vidlicový 12-valec, ktorý prepĺňa dvoma turbami. Motor ručne zmontoval jeden technik v dielni AMG, ktorého meno nájdeme na plakete na karbónovom kryte motora. S ručne montovaným motorom potom S 65 AMG zrýchli na stovku za 4,3 s, no maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 250 km/h, motor spĺňa emisnú normu Euro 6. S novým 12-valcom dokážete jazdiť za 11,9 l na 100 km, čo je o 2,4 l menej ako pri predchádzajúcej generácii. Mercedes hovorí, že je to najúspornejší V12 na svete v prepočte na výkon a krútiaci moment.

AMG pre S 65 AMG pripravilo 7-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá umožňuje jazdiť na výrazne nižších otáčkach ako to bolo pri minulej generácii a tak výrazne prispieva k nižšej spotrebe. Prevodovka pracuje v troch režimoch, ktoré si zvolíte na stredovej konzole:  Controlled Efficiency (C), Sport (S) a Manual (M). V režimoch S a M vyžijete naplno výkon motora, krátku dobu preradenia a emotívnejšie ladenú zvukovú kulisu. Režim C, to je v podaní AMG jazda na spotrebu, prevodovka pracuje tak, aby čo najefektívnejšie vyžívala výkon pri čo najnižšej spotrebe, tu je vždy aktívna funkcia ECO štart-stop.

Mercedes S 65 AMG je prvé auto, na ktorom AMG použilo kované disky z ľahkej zliatiny. 16-lúčové disky sú pevnejšie a ľahšie ako ich odlievaná alternatíva. Vpredu AMG nasadilo disky s rozmermi 8,5 x 20 s pneumatikami 255/40 R20 a vzadu disky 9,5 x 20 s pneumatikami 285/35 R20.  Mercedes S 65 AMG za kolesami skrýva výkonné brzdy, ktoré vám na želanie vymenia na keramicko-karbónové s o 20% nižšou hmotnosťou.

Dizajn S 65 AMG navrhli ako klasický, no dynamický tvar, ktorý svojimi krivkami pôsobí exkluzívne a prezentuje status auta. 3D maska chladiča s dvojitými chrómovými lamelami zdôrazňuje postavenie auta. Pochrómované prvky dodávajú autu exkluzivitu. Napríklad predný delič vzduchu je aj funkčný, vytvára štrbinu pre prívod vzduchu k olejovému chladiču.

AMG ukazuje interiér Mercedesu S 65 AMG ako exkluzivitu a luxus so športovými prvkami. Celý interiér je čalúnený v koži napa. Použili kosoštvorcový dizajn so selektívnou perforáciou na vankúšoch sedadiel. Koža však nie je perforovaná na miestach, ktorými prechádzajú stehy. Vytvorili tým nádherný a exkluzívny priebeh vzoru celým interiérom. V AMG zapracovali na sedadlách, ktorých tvar prispôsobili cestám na dlhé vzdialenosti. 

Bezpečnosť a pohodlie patria k prednostiam S 65 AMG. Aby ste čo najmenej cítili povrch vozovky, vybavili auto systémom MAGIC BODY CONTROL, ktorý sníma cestu dvoma kamerami a pripravuje podvozok na dokonalé tlmenie nerovností. Implementovali aj projekčný displej, ktorý okrem rýchlosti zobrazuje aj rýchlostné obmedzenia, navigačné pokyny, dopravné značky, či hlásenia systému DISTRONIC PLUS.  Displej tak neodpútava pozornosť a vodič sa môže plne venovať riadeniu auta. 

Zdroj: tlačová správa