Športový charakter X4-ky podčiarkuje najmä dizajn, ktorý pripomína X6-ku. Myslím, že v premávke budú pre bežných ľudí tieto dva typy veľmi ľahko zameniteľné. Výzoru X4 dávajú dynamický charakter najmä nižšia línia strechy, zvažujúca zadná časť pripomína kupé, rozšírené zadné blatníky, či náznak difúzor v zadnom nárazníku. V BMW použili osvedčený recept a skombinovali siluetu o triedu väčšieho hitu X6 s technikou X3.

X4-ka je od X3-ky nižšia o 54 mm a o 14 mm dlhšia.  Šírka zostala zachovaná rovnako, ako rázvor s hodnotou 2 810 mm. Športovejší pocit z jazdy má vodičovi a spolujazdcovi v X4-ke sprostredkovať aj o 20 mm nižší posed. Hoci ten skôr pomôže zachovať miesto nad hlavou v rozumnej miere. Mimochodom, X4 bude na rozdiel od X3 k dispozícii iba s pohonom oboch náprav xDrive. Niektoré modely X3 totiž môžete mať iba s pohonom zadnej nápravy. X4 mieri s dynamikou, prestížou vyššie, a samozrejme aj cenou vyššie a aj základné modely ponúknu vyššie výkony ako v X3.

Bavorská novinka bude hneď od začiatku predaja k dispozícii so šiestimi motormi. Polovica z nich zastupuje zážihové a druhá polovica vznetové motory. Všetky bez rozdielu, či spaľujú benzín, či naftu, sú prepĺňané a využívajú technológiu TwinPower Turbo. Benzínové motory navyše pracujú s priamym vstrekovaním paliva High Precision Injection, variabilným časovaním ventilov double Vanos a variabilným zdvihom ventilov Valvetronic.


O dynamickom zameraní X4 svedčí aj najslabší motor v ponuke, ktorým je dvojlitrový prepĺňaný benzínový štvorvalec 20i s výkonom 135 kW (184 k). Jeho krivka krútiaceho momentu vrcholí hodnotou 270 Nm, ktorú motor ponúka v širokom rozsahu otáčok od 1 250 do 4 500 za minútu. V kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorú má tento model v základnej výbave, dokáže X4 xDrive20i zrýchliť na 100 km/h za 8,1 s. Pri pohotovostnej hmotnosti (DIN) 1 735 kg to vôbec nie je zlé. Ručička rýchlomera sa zastaví na 212 km/h. Táto verzia by si mala v kombinovanom režime vypýtať 7,2l na 100 km.


Ďalším benzínovým motorom v ponuke je rovnako štvorvalcový dvojliter vyladený na 180 kW (245 k). Táto verzia má označenie X4 xDrive28i. Maximum krútiaceho momentu tohto motora je 350 Nm a je k dispozícii od 1 250 do 4 800 ot/min. 1 770 kg auto s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosiahne maximálne 232 km/h. Kombinovaná spotreba by sa pritom mala pohybovať len okolo 7,3 l na 100 km.


Najvýkonnejší benzínový motor v ponuke je trojlitrový šesťvalec v modely X4 xDrive35i. Dosahuje výkon 225 kW (306 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm, ktorý je k dispozícii od 1 200 do 5 000 ot/min. V tejto konfigurácii X4 zrýchli na 100 km/h za 5,5 s a jeho maximálka sa vyšplhá na 247 km/h. To všetko s pohotovostnou hmotnosťou (DIN) 1 815 kg. Výrobca si v tomto prípade trúfa na kombinovanú spotrebu 8,3 l/100 km.

Ponuka dieselových motorov sa začína novou generáciou dvojlitrového štvorvalca v modely X4 xDrive20d. Má celohliníkovú konštrukciu a priame vstrekovanie paliva Common-rail. Jeho výkon je 140 kW (190 k) a maximálny krútiaci moment je 400 Nm. S pohotovostnou hmotnosťou (DIN) 1 730 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,0 s. Maximálka je rovnaká ako v prípade slabšieho benzínového dvojlitra, teda 212 km/h. No, kombinovaná spotreba by v tomto prípade mala byť 5,4 l/100 km.


Ďalším naftovým variantom je model X4 xDrive30d. Ten má pod kapotou trojlitrový 6-valec s výkonom 190 kW (258 k). Krútiaci moment v tomto prípade vrcholí hodnotou 560 Nm. 1 820 kg vážiace auto potom zrýchli na 100 km/h za 5,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 234 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 5,9 l nafty na 100 km. Aspoň podľa výrobcu.


Najvýkonnejšou verziou v ponuke je X4 xDrive35d. O jeho pohon sa stará opäť trojlitrový šesťvalec, no tento raz s výkonom 230 kW (313 k). Maximum krútiaceho momentu je v tomto prípade krásnych 630 Nm, čo dokáže rozhýbať 1 860 kg na 100 km/h za neskutočných 5,2 s. Ručička rýchlomera sa s týmto motorom zastaví na hodnote 247 km/h. Výrobca pritom udáva kombinovanú spotrebu 6,0 litra na 100 km.

Mimochodom, všetky modely sú štandardne vybavené 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic s možnosťou radenia pádlami pod volantom. Jedinou výnimkou je najslabší diesel, ku ktorému automobilka v základnej výbave montuje 6-stupňový manuál. 8-stupňový automat v ňom môžete mať za príplatok.

S automatickou prevodovkou súvisí aj balík technológií BMW Efficient Dynamics, ktorý má pomôcť znížiť spotrebu. Okrem nepopulárneho Start-stop systému to robí aj plachtením, to znamená, že pri rýchlostiach od 50 do 160 km/h systém odpojí pohon akonáhle vodič zdvihne nohu z plynového pedála. BMW však šetrí palivo aj rekuperáciou brzdnej energie a pomocnými agregátmi, ktoré sa zapínajú iba v prípade potreby.

Vo výbave X4 môžete mať napríklad adaptívne LED predné svetlá a predné hmlovky s rovnakou technológiou. Už v základnej výbave však dostanete xenónové predné svetlá alebo napríklad automatické otváranie/zatváranie veka batožinového priestoru Smart opener. Stačí urobiť pohyb nohou pod zadným nárazníkom a systém vám otvorí, či zavrie kufor. Túto novinku sme mohli vidieť už napríklad aj v BMW 2 Active Tourer. V príplatkovej výbave nechýbajú ani adaptívny tempomat s funkciou Stop.