Ratcliffa to však neodradilo. Najskôr si dal vypracovať štúdiu vyrobiteľnosti a ekonomickej životaschopnosti na výrobu vlastného nekompromisného terénneho auta. Už vtedy svoj nápad medializoval a dostal veľa pozitívnych ohlasov z celého sveta. Štúdia podľa všetkého dopadla dobre a Ratcliffe spustil projekt. Pre tento účel vytvoril novú divíziu Ineos Automotive a projekt už dostal aj svoje meno. Od teraz bude namiesto nástupca Defendera známy ako projekt Grenadier. To však nie je meno "nového" auta!

Výsledkom projektu Grenadier bude duchovný nástupca Defendera. Meno autu môžete vymyslieť aj vy!

Projekt dostal meno po malej, no starobylej krčme The Grenadier v Londýne. Je otvorená už od roku 1720 a navštevovali ju členovia kráľovskej rodiny. Práve tu vznikla myšlienka na stavbu nekompromisného terénneho auta, keď jedného stredajšieho večera v roku 2015 Ratcliffe s kamarátmi debatoval o konci výroby Defendera. Zhodli sa na tom, že trh zaplavujú vymäknuté SUV a skutočné terénne autá vymierajú. Nuž a pokračovanie už poznáte.

Ak má byť však auto úspešné, potrebuje sa dostať do povedomia ľudí. Preto tvorcovia projekt pomenovali a spustili oficiálnu stránku projektgrenadier.com. Okrem toho začali s jeho propagáciou na sociálnych sieťach. Grenadier teda nie je pomenovanie samotného auta. Jeho meno môžete pokojne vymyslieť aj vy. Tvorcovia totiž na spomínanej stránke zbierajú podnety na meno pre nekompromisné  terénne auto. Okrem toho tam predstavili tým zodpovedný za projekt a budú prostredníctvom stránky informovať o postupe prác na vývoji nového auta.

duchovný nástupca Defendera

Nápad na výrobu duchovného nástupcu Defendera vznikol práve tu

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ratcliff a jeho tím sú pripravení do vývoja a výroby nového tereniaka investovať 600 miliónov libier. Samotná výroba spolu má spolu so subdodávateľmi zamestnať okolo 7 000 ľudí. Tvorcovia by radi ponechali výrobu vo Veľkej Británii. Zvažujú v podstate tri možnosti. Najradšej by postavili úplne novú fabriku na zelenej lúke. Už teraz však majú niekoľko ponúk od automobiliek na existujúce no nevyužívané továrne. Nuž a treťou možnosťou je využiť voľné kapacity niektorej z automobiliek vo fungujúcej továrni. Toto riešenie je síce najlacnejšie, no ponúka ja najmenej flexibility.

Vedenie Ineos Automotive sa však bude musieť rýchlo rozhodnúť. Začiatok produkcie má totiž naplánovaný na rok 2019 a auto by sa malo dostať k prvým zákazníkom v roku 2020. Práce na samotnom aute už začali. Cieľom tvorcov je priniesť schopný a nekompromisný tereniak, ktorý dokáže zdolať to, čo Defender, no so spoľahlivosťou Toyoty LandCruiser. Aby auto vyhovelo rôznym trhom, bude k dispozícii s benzínovým, dízlovým, ale aj hybridným pohonom.

Zdroj: Ineos Automotive