"Myslím, že Defender môže byť vylepšený tak, aby sa stal najlepším a najrobustnejším terénnym autom na svete," povedal miliardár a nadšenec Jim Ratcliffe.
Jim Ratcliffe

Ratcliffe chce postaviť fabriku na výrobu off roadu inšpirovaného Defenderom za 250 miliónov libier.

Neplánujú použiť pôvodný motor z Defendera

Majiteľ chemického gigantu Ineos po neúspešných jednaniach s JLR trochu zmenil svoje plány. Spočiatku nebolo známe, ako si Ratcliffe celú produkciu predstavuje a médiá špekulovali o malosériovej výrobe replík, aby dokázal obísť bezpečnostné predpisy. Dnes však britský magnát hovorí o výrobe 20 000 vozidiel za rok. Negatívny postoj automobilky ho teda neodradil. Aj naďalej chce vyrábať auto, ktoré bude Defenderu podobné vzhľadom, no najmä charakterom. Auto samozrejme dostane iné meno a aj samotný dizajn nebude môcť byť kópiou originálu. Pri plánovaných množstvách bude navyše musieť Ratcliffov off road splniť nielen emisné, ale aj bezpečnostné predpisy. Už teraz je preto jasné, že Ineos túto úlohu nezvládne sám a bude potrebovať spojenca z "fachu". Uvedomuje si to aj riaditeľ Ineosu, Tom Crotty: "Nie sme v tomto priemysle, takže budeme chcieť spolupracovať so skúsenou značkou. Myslíme, že je tu trh pre toto vozidlo, ak ho dokážeme urobiť spoľahlivé a splniť predpisy. Robili sme veľa vecí v Afrike a oni milujú Defender, nemajú ale radi jeho spoľahlivosť." Kľúčový teda bude výber pohonnej jednotky. Firma však rozhodne nechce podľahnúť trendu elektromobilov. "Elektrický pohon je príliš vyspelý. Toto auto potrebuje pracovať v saharskej oblasti," povedal Crotty. Doplnil však, že určite neplánujú použiť pôvodný motor z Defendera. Pod kapotou však bude zrejme pracovať dízel. Crotty tým zároveň naznačil, na aké trhy sa chcú zamerať. Má to byť jednoznačne Afrika, no veľký potenciál vidia aj v USA. "Je to najväčší svetový trh pre SUV s vyše 300 miliónmi ľudí," povedal o USA Crotty.

Land Rover Defender

Ineos chce napriek nutným zmenám zachovať vo svojom aute charakter Defenderu. "Na niektoré časti budeme musieť urobiť vývoj odznova a iné budú potrebovať iba malé zmeny. Sme zvyknutí robiť enormne spoľahlivé stroje. Toyota Land Cruiser je našim vzorom spoľahlivosti," prezradil Crotty. Ratcliffe navyše k novej reinkarnácii Defendera dodal: "Myslím, že Defender môže byť vylepšený tak, aby sa stal najlepším a najrobustnejším terénnym autom na svete." Napriek obrovskému nadšeniu však ešte nie je úplne isté, ako projekt dopadne a či vôbec začne. Firma si najskôr potrebuje vypracovať štúdiu vyrobiteľnosti, aby zistila či je projekt životaschopný z ekonomického hľadiska. Štúdia má byť hotová v decembri tohto roku. Ak ukáže, že sa to oplatí, Ratcliffe plánuje postaviť továreň na výrobu týchto áut na severe Anglicka. Do továrne chce investovať 250 miliónov libier a dosiahnuť produkciu spomínaných 20 000 áut ročne. Spustenia výroby by sme sa pritom mali dočkať približne dva až tri roky od spustenia projektu. Nuž a koľko bude samotný off road stáť? Firma ho plánuje predávať za podobnú cenu, za akú sa predával originálny Defender. Teda okolo 24 000 € za základnú verziu.

Land Rover Defender

Replika Defederu má byť najlepším a najrobustnejším tereniakom na svete

Zdroj: autocar