Land Rover v januári ukončil výrobu legendárneho off roadu Defender. Urobil tak po 68 rokoch. Nie je pritom žiadnym tajomstvom, že neskončil kvôli nezáujmu, ale pre bezpečnostné a emisné limity. V posledných rokoch produkcie dopyt po Defenderi dokonca stúpal a záujem rástol nielen medzi  zákazníkmi, ale aj medzi zlodejmi. Znamená to, že trh pre tento typ stále existuje a dokonca naberá na sile. Britská automobilka totiž bola nútená ukončiť výrobu jedného z klasických a veľmi schopných terénnych áut, ktorých je na trhu stále menej.

Britský chemický magnát Jim Ratcliffe rokuje s automobilkou JLR o odkúpení duševných práv, alebo dokonca celej výrobnej linky na pôvodný Defender.

Starý Defender sa možno ešte vráti. V malých sériách a pod iným menom.

Land Rover síce už pracuje na nástupcovi legendy, no už teraz je jasné, že bude oveľa viac orientovaný na bežné cesty. Hoci je zrejmé, že automobilka si nebude chcieť urobiť hanbu a nový Defender sa určite nestratí ani v teréne. Existuje však veľká skupina ľudí, ktorej starý drsný Defender chýba. Patrí medzi nich aj britský chemický magnát Jim Ratcliffe. Miliardár podľa britských médií rokuje s automobilkou JLR o odkúpení duševných práv na tento typ, alebo dokonca celej výrobnej linky. Následne chce samozrejme obnoviť výrobu v malých sériách. Nebolo by to po prvýkrát, čo by vo výrobe legendárneho typu pokračoval niekto pod iným menom. Veď hádam každý pozná Lotus 7, ktorý je na trhu dodnes pod značkou Caterham. V mnohých krajinách, vrátane USA a Európy, totiž existujú výnimky pre malosériových výrobcov replík. Podľa nich už výrobca nemusí spĺňať moderné štandardy pre bezpečnosť. V USA napríklad takúto výnimku umožňuje predpis Low Volume Motor Vehicle Manufacturers Act z roku 2015, ktorý umožňuje malým výrobcom postaviť až 325 replík áut starších ako 25 rokov. Tie však stále musia plniť emisné limity, čo znamená, že Ratcliffe by musel do Defenderu montovať modernejší motor. Mimochodom, ak by sa automobilka a miliardách dohodli, pôvodný Defender by zrejme pokračoval v malosériovej výrobe po iným menom. Jeho meno a povesť, ktorú si vybudoval, je totiž niečo, z čoho bude Land Rover ťažiť aj v budúcnosti.

Je pravdepodobné, že Ratcliffe by dokázal malosériovou produkciou osloviť najmä pravoverných fanúšikov off roadu a  produkciu predať. To sa však nestane. Automobilka totiž vo svojom vyhlásení všetky podobné úvahy razantne odmietla. Hovorca automobilky doslova povedal: "Nie je žiadna šanca, aby sa to stalo. Nenecháme nikoho vyrábať náš Defender." JLR vo svojom vyhlásení ďalej uvádza: "Môžeme potvrdiť, že neexistujú žiadne plány na obnovenie výroby predošlej generácie Defenderu. Vždy zostane ikonou Land Roveru. JLR už avizovalo zámer pokračovať v typovom rade Defender s úplne novým autom. Defender zostáva kľúčovým prvkom našej budúcej produktovej stratégie a vývoj novej generácie práve prebieha." Iba doplním, že nový Defender by mal prísť na trh v roku 2019 a bude k dispozícii s dvoma dĺžkami rázvoru.

TERÉNNA LEGENDA LAND ROVER DEFENDER DEFINITÍVNE KONČÍ

TERÉNNA LEGENDA LAND ROVER DEFENDER ...

Záujem o Land Rover Defender rastie, no aj napriek tomu jeho výroba skončí začiatkom budúceho roka. Môžu za to prísne ...

15. 12. 2015
NOVÝ DEFENDER SA KONCEPTU VZDIALI. MENEJ PRE TERÉN, VIAC NA CESTY

NOVÝ DEFENDER SA KONCEPTU VZDIALI. MENEJ ...

Produkcia legendárneho Defendera má skončiť v januári 2016. Nástupca má prísť o dva roky neskôr. 2. generácia bude ...

10. 12. 2015
LAND ROVER DEFENDER LÁKA ZLODEJOV. KRÁDEŽE V GB STÚPLI O 75%!

LAND ROVER DEFENDER LÁKA ZLODEJOV. ...

Land Rover ukončil začiatkom roka výrobu legendárneho Defendera, ktorý vyrábali až 67 rokov. Nie, že by oň nebol ...

05. 05. 2016
ĎALŠÍ LEGENDÁRNY OFF-ROAD TOYOTA LAND CRUISER 70 SKONČÍ

ĎALŠÍ LEGENDÁRNY OFF-ROAD TOYOTA LAND ...

Land Rover Defender už u dílera nekúpite. Po 67 rokoch ho totiž prestali vyrábať v prvých mesiacoch tohto roku. Dôvodom ...

16. 05. 2016