Úplne elektrické BMW, respektíve BEV (Battery electric vehicle) tu už máme. Avšak úplne športové BMW i3S veru nie je. Plug-in hybrid BMW i8 nie je iba „baterkové“ auto. BMW na nedávnej expozícii NextGen predstavila pod karosériou súčasného BMW 5 zaujímavý koncept.

Nie je zaujímavý karosériou, ale pohonným systémom. Na pohon zadných kolies slúžia 2 elektromotory, každý pre jedno koleso a vpredu nájdete ešte ďalší, tretí elektromotor. Aby tak konštruktéri priniesli aj radosť z jazdy, každý zo zadných elektromotorov je ovládaných samostatne, a to prináša výhodu vektorovania krútiaceho momentu. Výsledok tak má byť lepší ako bežný samosvorný diferenciál.

Nový elektromotor piatej generácie, ktorý má debutovať v novom BMW iX3, tu v trojitom vydaní poskytuje systémový výkon 530 kW (720 k). Vďaka pohonu všetkých kolies BMW popisuje zrýchlenie na 100 km/h za menej ako 3 sekundy, a to úplne bez problémov. Dokonca celý hnací systém pod karosériou BMW 5 nevyžadoval žiadnu zmenu na priestor pre cestujúcich. Uvidíme, kedy sa podobná technológia s 3 elektromotormi pod kapotou BMW objaví v sériovej prevádzke.

Zdroj foto: BMW