Kto je ten "správny" klient?

Popísalo sa o tom už ozaj veľa. Podmienok na to, že ste "dobrý a správny klient" je totiž dosť. Vlastníctvo viacero iných typov Ferrari. Neskôr dokonca určovali, ktoré to majú byť, aby ste novinku vôbec mohli získať. K tomu pribudol na oko bezúhonný život, správne chovanie na verejnosti, žiadne výstrelky na sociálnych sieťach... Drzé, až bezohľadné podmienky. Určite ich tak vníma aj Philip Plein, bohatý módny návrhár, ktorý si za ostatných 10 rokov kúpil 4 nové Ferrari.

Sú šéfovia Ferrari pokrytci?

Nedávne obrázky na Instagrame, ktorého profil sleduje 1,8 milióna ľudí, pobúrili manažérov Ferrari natoľko, že Philipovi poslali oficiálny list (dá sa povedať až vyhrážku), v ktorej mu dávajú ultimátum 48 hodín na to, aby uvedené obrázky stiahol. Obrázky sa vraj nestotožňujú s imidžom a štýlom, ktorý si značka snaží budovať. Ferrari sa nechce spájať s jeho životným štýlom. A toto Pleinovi napíše šéf Luis Camelleri, ktorý vraj randil s pornoherečkou Savannou Samson a sám minul veľa peňazí, aby internet usvedčujúcich obrázkov s ňou následne zbavil...

Kto je Philip Plein a prečo je šokovaný?

Philip Plein je ľuďom zbehlým vo svete módy dobre známy. Má po svete viac než 200 módnych butikov, jeho majetok odhadujú na 175 miliónov eur a dokonca v superbohatom Švajčiarsku patrí medzi top 300 najbohatších obyvateľov. V jeho garáži sú káry ako Rolls Royce Phantom, Lamborghini Urus a Ferrari 812 SuperFast. S ním sa v poslednom čase fotí najčastejšie. Philip vie, že krásne autá a rýchle baby sú pre internet vždy zaručená potrava pre pozornosť. A patrične to využíva. Svoje produkty s autami a modelkami často fotí a má to úspech. Zástupcom Ferrari Automobili S.p.A. sa to nepáči a právnická kancelária poslala Pleinovi list, v ktorom okrem iného konštatujú:

"Toto správanie poškodzuje reputáciu značky Ferrari a spôsobuje Ferrari ďalšie materiálne škody. Je to nežiadúce spojenie dvoch značiek, Ferrari s ochrannými známkami na jednej strane a luxusných topánok Philip Plein na strane druhej. Formálne vás žiadame, aby ste najneskôr do 48 hodín po obdržaní tohto listu odstránil všetky uvedené fotky zo všetkých médií, web stránok, sociálnych sietí a prestal akokoľvek užívať ochrannú známku Ferrari a tieto autá pre svoje komerčné účely." Pleina list od Ferrari pobúril. Zverejnil ho, označuje ho za vydieranie a zvažuje voči Talianom právne kroky. 

"Nedokážem nájsť slová, aby som vyjadril, ako som sklamaný a znechutený týmto nespravodlivým a nevhodným tvrdením a postupom voči mne. Milujem autá a špeciálne Ferrari. Prvé som si kúpil pred 10 rokmi a nedávno jedno mojej mame na narodeniny. Myslím, že je úplne smiešne, aby dobrý klient dostal od značky ako Ferrari takú výzvu. V žiadnom prípade neustúpim, obrázky určite nezmažem a ak sa Ferrari verejne neospravedlní, podstúpim so svojimi právnikmi právne kroky za vydieranie."

Problém nie je len sexuálny obsah obrázkov...

Ktoré obrázky sa to Ferrari manažérom nepáčia? Prekvapivo nielen tie s veľmi silným sexuálnym obsahom, ale aj tie s topánkami Plein, ktoré si Phillip fotí okrem iných áut vo vlastníctve práve aj so zeleným Ferrari 812 SuperFast. Vraj keď ich nezmaže, automobilka proti nemu podnikne právne kroky. Bez ohľadu na spôsob, akým sa Philip Plein na sociálnych sieťach prezentuje, má asi pravdu v tom, že sa fotí výhradne so svojimi vecami, ktoré si riadne kúpil, a teda má plné právo robiť si s nimi čo a ako chce.

Bez ohľadu na životný štýl a správanie Philipa Pleina, ktorý neobhajujem, ani neschvaľumem konštatujem, že zasahovanie ktorejkoľvek značky do súkromia klientov, ktorí si produkt riadne zaplatia, je neakceptovateľné a zo strany Ferrari zbytočne agresívne. Iste sa to dalo riešiť oveľa citlivejšie a v tichosti súkromnej komunikácie. Napríklad telefonátom, alebo osobným rozhovorom s klientom. Veci by iste nenabrali taký spád. Každá strana má na vec svoj pohľad a každá má istý diel svojej pravdy. Aký máte na vec názor vy? Napíšte do diskusie...

https://www.instagram.com/philippplein/