Jaguar F-Type so strechou už možno nemá toľko sexepílu ako otvorená verzia, no za to dostal viac výkonu pod kapotu. Vo verzii R disponuje výkonom 404 kW a dotkne sa rýchlosti 300 km/h.

Strecha. To je jediný vizuálny rozdiel, ktorý majú medzi sebou F-Type Roadster a Coupe. Na dizajne F-Type ale netreba nič dorábať alebo meniť, tak na čo siliť niečo, čo vyzerá skvelo tak ako je. Konštruktéri jednoducho nasadili F-ku strechu, zakryli interiér a zlepšili aerodynamiku. Tuhosť karosérie kupé vzrástla v porovnaní s Roadsterom natoľko, že sa nemuseli príliš zaťažovať konštrukciou B-čkového stĺpika. Metódou studeného lisovania hliníkových panelov totiž dosiahli tuhosť 33 000 Nm/stupeň. Tým pádom sa vývojári mohli zamerať na vylepšenie jazdných vlastností, pričom dôraz kládli najmä na verziu R Coupe. "Dynamika je teraz lineárnejšia a bez kompromisov" - pochválil auto šéf testovacích jazdcov Mike Cross. 

Takže ako jazdia jednotlivé verzie nového kupé od Jaguaru? Poďme pekne od spodu, začnime "obyčajným" F-Coupe. S výkonom 253 kW (340 k) došprintuje na stovku za 5,3 sekúnd a dych mu dôjde pri rýchlosti 260 km/h. Rýchlejšie Coupe S má o štyridsať koní viac (283 kW) a dostať sa na stovku mu trvá 4,9 sekúnd. Maximálka je 275 km/h. Coupe R, najvýkonnejšie a najdrahšie auto v ponuke, má pod kapotou naložené o kus viac. Z päťlitrového motoru dostanete 410 kW (550 k), 680 Nm a stovku atakuje po 4,2 sekundách. Ak si výkon dáme do pomeru s hmotnosťou 1665 kilogramov, dostaneme hodnotu takmer 330 koní na tonu. Nie je preto dôvod sa čudovať, že jazdí až 300 km/h a z 80 na 120 km/h zrýchli za 2,4 sekúnd.

Oku ostalo ukrytých zopár zaujímavostí, ktoré prispievajú k jazdným schopnostiam britského kupé. Nový aktívny elektronický diferenciál EAD potláča nedotáčavosť auta vektorovaním krútiaceho momentu brzdením. Od jeho otvorenia k plnému zavretiu stačí 200 milisekúnd a vodičovi podľa Jaguaru pomáha a neobmedzuje ho v kontrole nad autom.  Náklon karosérie zasa kontrolujú adaptívne tlmiče, v ktorých elektronika prehodnocuje nastavenie tlmičov 500 krát za sekundu. No pohodlie plávajúcej limuzíny neočakávajte, toto je športové auto, a potvrdzuje to i nastavenie tvrdosti odpruženia. V porovnaní s roadsterom sú predné tlmiče o 4,3 percent tuhšie vpredu a o 3,7 percent na zadnej náprave. Tvrdosť pruženia môže ovládať i vodič zmenou jazdného módu, pričom s nimi sa mení i nastavenie posiľňovača riadenia, lepšia odozva plynového pedálu a rýchlejšie radenie osemstupňového automatu. Vôbec po prvý raz Jaguar ponúka karbón-keramické brzdy. Na aute ich budú jasne označovať zlato lakované strmene bŕzd. Okrem lepšieho brzdného účinku prinesú i úsporu hmotnosti oproti štandardu až 21 kilogramov neodpruženej hmotnosti. Vyššie zmienené prvky výbavy sú určené najmä pre Coupe R, no na želanie si zákazník môže tieto "technické hračky" doplatiť i do slabších modelov. Aktívny spojler fungujúci od 110 km/h je však spoločný pre všetky verzie. Rovnako ako väčší batožinový priestor 407 litrov.

Ceny poznáme zatiaľ iba v Británii. Najslabšie F-Coupe začína na cene po prepočítaní 61 410 Eur, za S-kovú verziu si výrobca pýta 72 189 Eur. Oba tieto modely sú lacnejšie o 8 730 Eur ako ich ekvivalent vo verzii Roadster. Najvýkonejšie R neodskakuje od slabších súrodencov iba výkonovo, ale i cenovo - za 101 880 Eur.