Jazdená Toyota GT86/Subaru BRZ

V diskusii pod článkom sa vyskytla myšlienka na kúpu jazdenej GT86. Rebríček bol síce pôvodne zameraný na alternatívy k tomuto novému autu, no pre zaujímavosť som doplnil jazdené dvojičky Toyota GT86 a Subaru BRZ. Obe z roku 2013, teda najlacnejšie aké som narýchlo našiel. Motorové parametre nezmenili do dnešného dňa. Zábavu našťastie takisto nie, ale cena klesla výrazne. BRZ je za 14 499 € a GT86 za 16 900 €. Ak teda nechcete alternatívu, ale rovno jedno z dvojčiat, na výber ich je u nás viacero. Aj v tomto prípade vám voči novej ostane dosť aj na prípadne modifikácie.

Mini Coupe John Cooper Works

S výkonom 211 koní o niečo výkonnejší ako GT86 a omnoho štýlovejší. Vyrábali ho v rokoch 2011 - 2015. 1,6l  prepĺňaný motor produkuje 211 koní a 280 Nm, ktoré posiela na predné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu. Podľa viacerých v redakcii toto nie je práve najkrajšia verzia inak krásneho retro autíčka, kupé a roadster sú také verzie urobené nasilu a obdobne na to reagovala väčšina trhu. Veľké predajné úspechy nemal. Veľa ich na cestách neuvidíte, takže si kúpite aj určitú mieru exkluzivity. Je to jedna z najlepšie fungujúcich predokoliek, no stále je to predokolka, teda najmenej atraktívny z troch typov pohonu. Cena malého šibala je 14 500 €.

Audi S5 B8

Toto je, samozrejme, vo všetkom iná liga ako Toyota. Okrem čistej zábavy azda v každom smere - v pohodlí, priestore, vnútornom hluku, zvuku, veľkosti kufra, štýlu... Audi S5 B8 ešte nepoznalo downsizing a do sveta vyšlo s 4,2 l V8. 354 koní, 440 Nm, pohonom všetkých štyroch kolies quattro a automatickou prevodovkou Tiptronic (môžete naraziť aj na manuálnu verziu). 16 990 € je viac ako lákavá cena. Otázny je účet za servis.

Nissan 370Z

Nepriamy japonský konkurent, ktorý poskytuje zábavu zadného náhonu, samosvoru a akustickú lahodu šesťvalcového atmosférického motora. 3,7 l V6 má 330 koní a 366 Nm, ktoré dáva výhradne na zadnú nápravu. Nespútaná zábava vás vyjde v tomto prípade na 23 490 €. Áno, ľahký nie je, no patrične agresívny, dospelejší a štýlovejší ako GT86. Ak by ste ušetrené peniaze vrazili do úprav, bude to hotové delo.

Ford Mustang

Mustang predchádzajúcej generácie je netradičný takmer v každom smere. Motor V6 ostal v šuflíku sklamaní, dnes ho k novej generácii Mustangu nedostanete. Tento kúsok ma aj decentný tuning, ale to či ste po naštartovaní ochotný vidieť sklamanie v očiach detí, ktoré Mustang poznajú ako revúcu beštiu, je na vás. S motorom 3,7 l V6 produkuje 309 koní a 380 Nm, ktoré idú iba dozadu. Iste, chýba tomu hromový zvuk, no ak nechcete auto preháňať zákrutami, ale skôr štýlovo cestovať, taký môžete mať od 23 990 €.

Hyundai Genesis Coupe V6

Myslíte si, že až do príchodu i30N Hyundai nebol „cool“? Omyl! Genesis s 3,8 l V6 a 303 koňmi poskytoval plno šoférskych potešení. Výkon 303 koní a 361 Nm je v tomto  prípade kombinovaný so šesťstupňovým automatom. U nás veľmi podceňované auto, ktoré práve preto dnes kúpite za smiešnu cenu. Ako sme zistili v teste, k dokonalosti má ďaleko, no je oveľa lepší, než by ste si za tie peniaze aj v prípade nového aj jazdeného mohli želať. Ak ste teda ochotný mať športový Hyundai. No imidž značky ide z roka na rok skokovo hore a druhá verzia veľkého kupé bola v mnohom zásadne lepšia a krajšia ako skutočne príliš kórejský predchodca. Verte-neverte, toto je mimoriadne horúci kandidát na veľa muziky za málo peňazí. Cena žhavého Kórejca je len 290 000 kč – 11 327 €. Lákavé!

BMW 335i E92

Nebol by to správny rebríček, ak by sa tu neobjavil bavorák. BMW 335i E92 za tie roky výrazne padlo na cene a dnes sa môžeme baviť o pomerne dostupnom aute. Pri tom to nie je žiadny slaboch. Šesťvalcový prepĺňaný motor posiela na zadné kolesá 306 koní a 405 Nm. V dobovom teste toto auto Maroša takmer pripravilo o vodičák. Nekončiaca zábava za 11 590 €! O kvalite jazdných vlastností, agilite, pohodlí, spoločenskom kredite, množstvu dostupných ND a nespočtu možností modifikácií je toto naša top voľba. Nájsť vhodný kus, ktorý u predošlých majiteľov netrpel, ale bol hýčkaný ľahké naozaj nebude...

Tak čo? Išli by ste radšej do fungl novej Toyoty GT86, alebo prekusli riziko jazdeného auta a vybrali si jednu zo šiestich alternatív?