Nürburgring Nordschleife, legendárna trať kde sa automobilky naťahujú, kto ďalej dočúra. Porsche už predviedlo, čo dokáže ich 918, keď kolo v zelenom pekle zvládlo za 6:57. McLaren s P1 tam už tiež jazdil, no čas zatiaľ nezverejnil. Vraj s McLarenom P1 zvládli kolo s časom okolo 6:30, ale automobilka oficiálne nič nepotvrdila. Teraz je na ťahu Ferrari a svojou raketou LaFerrari.

Ferrari má už istý čas program XX, v rámci ktorého vyvíja len okruhové autá. Z minulosti poznáme FXX, FXX Evolution, 599XX, či 599XX Evolution. Automobilka k nim pridá ďalší skvost, LaFerrari XX. Potvrdili, že novú okruhovú mašinu dostanú prví majitelia v januári alebo februári budúceho roka.

Ferrari LaFerrari XX vraj zvládlo kolo na Nürburgringu za 6:35. To však nie je všetko, oni to nezajazdili na semislikoch, ale na cestných pneumatikách!

LaFerrari XX vraj zvládlo Nordschleife za 6:35

Čo má LaFerrari XX spoločné s Nordschleife? Ferrari do zeleného pekla prišlo s testovacou mulou LaFerrari XX. Na prvý pohľad síce vyzerá ako obyčajná na čierno nalakovaná verzia, ale keď sa pozriete lepšie, tak zistíte, že vo fabrike pridali pár aero doplnkov, väčšie koncovky výfuku alebo okná z plastu. Špionážnym fotografom nič neujde a testovanie LaFerrari na Nürburgringu zdokumentovali. Dokonca odmerali aj čas, za ktorý auto zvládlo jeden okruh. Je to neoficiálna informácia na úrovni dohadu, ale LaFerrari XX vraj zvládlo jedno kolo za 6:35. Poviete si super, ale autá z programu XX nemajú homologáciu do cestnej premávky a McLaren P1 to dal za plus mínus 6:30. Lenže špióni na Nordschleife odhalili jednu zaujímavú vec. LaFerrari XX jazdilo na cestných pneumatikách Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2, teda žiadne sliky ani semisliky. Ak skutočne zvládli kolo za 6:35 na cestných pneumatikách, tak auto má v sebe ešte nevyužitý potenciál a dovolím si povedať, že na semislikoch Pirelli P Zero Trofeo by zvládli kolo pod 6:30.

6:35 na cestných pneumatikách, aké by to bolo na semislikoch?

Otázkou naďalej zostáva, ako je na tom obyčajné LaFerrari a kedy mu niekto oficiálne zmeria čas na Nordschleife. Zdá sa, že Ferrari nemá dôvod jazdiť v zelenom pekle na čas. Zostáva nám len dúfať, že sa nájde odvážlivec, ktorý dá svoje LaFerrari do rúk profesionálneho pretekára.