Mercedes-Benz minulý rok znova priniesol značku Maybach do svojho portfólia. Tentoraz však už nie ako samostatnú značku, ako v rokoch 1997 až 2013, ale ako super luxusne vybavenú triedu S. Hoci jeho predaj automobilka spustila iba nedávno, už teraz je jasné, že to bol správny ťah. Už teraz je totiž Mercedes schopný predať 500 kusov za mesiac iba v Číne. Len pre porovnanie v najúspešnejšom roku starého Maybachu, ktorým bol rok 2003, predal výrobca 600 kusov celosvetovo. Po iné roky sa však predaje Maybachu 57 a 62 pohybovali iba na úrovni 200 až 300 áut ročne.

Iba v Číne automobilka predá 500 kusov Mercedesu S Maybach za mesiac.

Mercedes je schopný predať 500 kusov za mesiac iba v Číne. Len pre porovnanie v najúspešnejšom roku starého Maybachu, ktorým bol rok 2003, predal výrobca 600 kusov celosvetovo. Po iné roky sa však predaje Maybachu 57 a 62 pohybovali iba na úrovni 200 až 300 áut ročne.

Dôvody sú v podstate jasné. Starý Maybach totiž mieril na zákazníkov Rolls-Royce a Bentley so škaredším S-kom a jeho cenovka sa v roku 2003 pohybovala na úrovni 350 000 $, čo je približne 314 000 €. Nový Mercedes S Maybach na rozdiel od toho nijako neskrýva svoju identitu veľmi vydarenej triedy S a iba podčiarkuje luxus, ktorý svojim majiteľom ponúkne. Pre porovnanie u nás jeho ceny začínajú na 134 000€. V spomínanej Číne si však záujemcovia musia pripraviť minimálne 1,44 milióna jüanov. To je v prepočte na európsku menu zhruba 208 000 €. Cenový rozdiel je spôsobený daňovým zaťažením v Číne. Aj preto už automobilka pripravuje okrem verzií S 500 a S 600 aj verziu s menším motorom, ktorá dostane označenie S 400 a bude ju poháňať 333 koňový 6-valec. Mercedes však rozhodne nežije iba z úspechu svojho najluxusnejšieho modelu. Celkové predaje značky neustále stúpajú. Za posledný mesiac automobilka napríklad zaznamenala nárast až o 20%. Hoci ani konkurenti z Audi a BMW sa nemôžu sťažovať na neúspech svojich produktov, je možné že Mercedes splní svoje predsavzatie predbehnúť svojich súperov do konca dekády.

Zdroj: Bloomberg