Chceli ste jeden z výnimočných Mercedesov G 63AMG 6x6 ? Tak to máte smolu, už si ho totiž nekúpite. Avšak, nevešajte hlavu. Mercedes nenechal odísť extrémny off-road bez nástupcu. Namiesto šiestich kolies však dostane už „len“ štyri.

 

Pri pohľade na výšku podvozku a obrovské pneumatiky sa G500 4x4^2  vysmieva všetkým „mestským SUV“.

Verzia G500 4x4^2 prišla o dvojicu kolies a ložnú plochu.

Novinka bude debutovať na autosalóne v Ženeve. V Švajčiarsku však predstavia nové Géčko len ako koncept. Terénny Mercedes nesie označenie G500 4x4^2 (na druhú). Aj keď má o jednu nápravu menej, s väčším modelom 6x6 má toho stále dosť spoločného. Prvou je vzhľad. Toto Géčko vyzerá ako skrátená verzia extrémneho originálu. Dizajnéri prebrali z väčšieho modelu mnoho prvkov aj napriek tomu, že verzia 4x4 nenesie označenie AMG. Napríklad príslušnosť k športovej divízii neskryje predný nárazník. Ďalšie prvky, ktoré si dizajnéri požičali od verzie 6x6 sú LED-svetlá na streche, oceľový kryt podvozku, výfuky a 18“ off-roadové pneumatiky s rozmerom 325/55. Auto si budete môcť kúpiť aj s 22“ cestnými diskami. Pri pohľade na výšku podvozku a obrovské pneumatiky sa G500 4x4^2  vysmieva všetkým „mestským SUV“. Rozmery auta nie sú úplne zanedbateľné a na nedeľné nákupy to nebude. Výška je 2,25 metra a šírka 2,1 metra. Vo vnútri je v to v podstate klasické luxusné Géčko s kopou karbónu a jemnou kožou.

Géčko nie je naleštené mestské SUV, ale poriadny off-road.

Poďme sa pozrieť na to najzaujímavejšie, teda techniku. Pod kapotou nájdeme nečakane nový 4,0 litrový bi-turbo motor V8, ktorý poznáme z modelov AMG-GT a C 63AMG. Pod kapotou Géčka ho naladili na výkon 310 kW (422 koní). Krútiaci moment 600 Nm posiela cez 7-stupňový automat a tri mechanické diferenciály na všetky štyri kolesá. Diferenciály môže ovládať vodič. Riešenie zavesenia kolies prebrali inžinieri z verzie 6x6. Pre každé koleso použili zavesenie pomocou portálových náprav a dvoch tlmičov a pružín pre každé koleso. Tuhosť podvozku môže elektronicky nastaviť vodič.

Výsledkom snahy nemeckých inžinierov je terénne monštrum, ktoré zahanbí nejedno SUV. Poďme sa pozrieť na pár čísel. Svetlá výška podvozka je 45 centimetrov, brodivosť 100 cm, predný nájazdový uhol 52°, zadný nájazdový uhol 54° a uhol zlomu 47°. Ideálny off-road? Podľa Mercedesu vám bude pripomínať skôr športiak... S váhou 2996 kg sotva. :-)


Mercedes G500 4x4^2 je zatiaľ len koncept. Pre veľký záujem zo strany zákazníkov o podobné off-roadové monštrum je však veľmi pravdepodobné, že sa dočká produkcie. Veď naši kolegovia už otestovali prototypy v Španielsku.

Zdroj: autoforum