Komisia pre vyšetrovanie nehody Julesa Bianchiho zistila, že pretekár nedostatočne spomalil v sektore s dvojitou žltou vlajkou, následkom čoho stratil kontrolu na autom a narazil do traktora.

Na stretnutí Svetovej Motoršportovej Rady v Katare komisia prišla s 396 stranovým dokumentom, kde popisujú priebeh nehody, všetky okolnosti a detaily, ktoré mohli prispeli k tomu, že Jules Bianchi utrpel vážne zranenie hlavy a zotavuje sa len veľmi pomaly.

Podľa zistení komisie Bianchi nedostatočne spomalil v sektoroch s dvojitou žltou vlajkou. Vlajky vyvesili v sektoroch 7 a 8, kde traťoví maršáli odpratávali havarovaný monopost Adriana Sutila. Bianchi išiel prirýchlo, stratil kontrolu na autom a v rýchlosti 126 km/h narazil do traktora. Pre porovnanie Marussia váži 700 kg a traktor, ktorý používali traťoví maršáli 6500 kg.

Bianchi chcel pred nárazom vypnúť motor, no systém brake-by-wire zlyhal a Marussia narazila do traktora vo vyššej rýchlosti ako by mohla.

Komisia ďalej zistila, že Bianchi dve sekundy pred nárazom stúpil naraz na brzdu a plyn, čo malo dať pokyn brake-by-wire systému, aby okamžite zastavil motor. Marussia používala svoj vlastný systém, ktorý však zlyhal. Tým pádom Bianchi narazil do traktora vo vyššej rýchlosti, ako by mohol, ak by systém fungoval správne. Okolnostiam nepomohol ani dážď a posunutie štartu na hodinu, keď sa už pomaly stmievalo a znižovala sa viditeľnosť.

Výsledkom práce komisie je séria odporúčaní: zaviesť rýchlostný limit pri dvojitej žltej vlajke, preskúmanie bezpečnosti softvéru z pohľadu odolnosti voči chybám, preskúmanie odvádzania vody z tratí, štart pretekov by nemal byť povolený počas 4 hodín do súmraku alebo úsvitu, proces získania superlicencie by mal byť prísnejší, preskúmanie rizík spojených s F1, ďalší vývoj pneumatík do dažďa.

Predsedom komisie pre vyšetrovanie Bianchiho nehody bol Peter Wright, prezident Bezpečnostnej komisie FIA, a jej členmi napríklad Ross Brawn, Stefano Dominicali, Emerson Fittipaldi, alebo Alex Wurz.

Zdroj: autoblog.com