Nissan predstavil dvojičky Freeflow a IDx na autosalóne v Tokyu a autá vzbudili veľký ohlas verejnosti. Potom prišli s nápadom, že by mohli Nissan IDx vyrábať, no musí nájsť dosť ľudí, čo si takéto auto kúpia. S cenou menej 30 000 dolárov by mali skvelé auto a konkurenciu k Toyote GT86. Japonci ale nedali projektu zelenú, stále sa im nedarí dostať cenu produkčnej verzie pod hranicu 30 000 dolárov.

Nissan nedokáže stlačiť cenu IDx pod 30 000 dolárov

Nissan zatiaľ nedal produkcii IDx zelenú. Fabrike sa nedarí stlačiť cenu pod 30 000 dolárov a vyvíjať platformu pre nové auto s predajmi 50 000 alebo 60 000 ročne vraj nestojí za to.

Aj keď má IDx veľa priaznivcov, jeho budúcnosť nevidí ružovo ani viceprezident produktového plánovania Pierre Loing: „Nie je to jednoduché, ak urobíte niečo takéto a udržíte nízku cenu auta, čo s ním potom budete robiť? Pretože úprimne povedané urobiť platformu pre 50 000 alebo 60 000 áut ročne, to nestojí za to.“

Nissanu sa vraj neoplatí vyvíjať platformu pre auto s predajom 50 000 alebo 60 000 áut ročne

Ak by IDx predsa len začali vyrábať, pod kapotu by mu s najväčšou pravdepodobnosťou montovali malý prepĺňaný 4-valec s objemom 1,2 až 1,6 litra, ktorý by produkoval 200 až 250 koní. V zákulisí sa hovorilo, že ak by IDx dostal zelenú, tak by sme ho mohli na trhu očakávať do roku 2016. No Loing aj túto informáciu vyvrátil: „Či z IDx niečo bude ale nie, o tom stále diskutujeme. Ale určite nie do 2016.“

Toyota aj Subaru už lacnú zadokolku v podobe GT86 a BRZ majú, museli pritom čeliť podobným problémom, ktoré spomína Loing. Ten verí, že Nissan má niečo, čím môže konkurovať GT86 alebo BRZ. Neuveríte, ale Loing si myslí, že proti zábavným zadokolkám bude konkurovať Nissanom Juke. Juke má vraj podobné parametre z prepĺňaného 1,6 l 4-valca dostane 188 koní a 240 Nm, kým GT86 z atmosférického 2,0 l boxera vydoluje 200 koní a 203 Nm. Porovnávať GT86/BRZ a Juke? To môže napadnúť len manažéra.