Za ostatný čas sme priniesli niekoľko článkov, ktoré vás pripravovali na nové riešenia v tomto aute. Najzásadnejším je úspora až 130 kg. Vďaka rozsiahlemu použitiu uhlíkových vlákien aj priamo v konštrukcii skeletu. Okrem toho dostane nové BMW 7 úplne nové prepĺňané benzínové R6 motory, a samozrejme, aj nový dízlový agregát. Už je asi samozrejmosťou, že v ponuke bude aj plug in hybrid s elektrickým dojazdom 40 km. Tiež úplne prepracovaný podvozok a tiež parkovanie na diaľkové ovládanie, ktoré umožňuje vystúpiť s auta a nechať ho samé sa zaparkovať. Nový bude aj ovládač iDrive, ktorý umožní vodičovi zadávať povely dotykom, ale aj gestami.

Vizuálne sa novinka veľmi ponáša na predošlú generáciu. Dlhá verzia, známa ako Long má označenie G12. Tradičná silueta je zachovaná, aj keď s trocha väčším sklonom zadných okien a viac klesajúcim zadným vekom kufra. Okrem týchto pár detailov má impozantnú masku chladiča, väčšie LED svetlá (na želanie vysokovýkonné laserové z typu i8) a väčší predný nárazník so vstavanými LED hmlovkami. V ponuke budú 4 rôzne dizajnové prevedenia: standart, M Sport, Pure Excellence a Individual. Ako vidíte, znova iná a jedinečná kombinácia označení výbav, akú nemá žiadne iné BMW.

S celkovou dĺžkou 5098 mm, šírkou 1902 mm a výškou 1478 mm je nové BMW 7 o 19 mm dlhšie a o 7 mm vyššie ako jeho predchodca v štandardnej verzii. Predĺžená verzia pridá 139 mm v dĺžke. S celkovou dĺžkou 5238 bude teda o 18 mm dlhšia ako predchodca. Oba varianty majú úplne zhodný rázvor ako predchodca. Krátšia verzia 3070 mm, dlhšia 3210.

Rovnako ako exteriér, aj interiér je evolučný. Nový digitálny palubný prístroj može byť biely, modrý alebo červený, v závislosti na jazdnom móde. Vylepšili aj multifunkčný volant a predné sedadlá s ventiláciou a masážnou funkciou. Dlhý zoznam príplatkov zahŕňa prvky ako komfort paket vyhrieva nie len sedadlá a volant, ale aj stredovú konzolu a opierky na dverách. Za príplatok je výkonný audio systém Bowers and Wilkins, nočné videnie, sklenená panoramatická stecha, ktorú je možné prepnúť do 6 tich rôznych farieb. Ďalej indukčné nabíjanie mobilu a nový head up displej, ktorý je väčší až o 75% ako predtým! Veľkou novinkou je uvedenie nového iDrive systému 5. generácie. Ovláda sa pomocou touchpadu a dotykovej obrazovky, ako časť príplatkovej výbavy Navigation System Professional. Reaguje na gestá a mávanie rúk, alebo sa dá tiež ovládať klasicky, cez otočný regulátor v stredovej konzole.

Nový 3-dimenzionálny snímač zachytáva pohyb rúk a tak sa dajú ovládať funkcie ako hlasitosť audio systému, príjem alebo ukončenie telefonického hovoru. Nový systém dokáže rozpoznať 5 rôznych gést, vrátane potvrdenia, otočenia, vytiahnutia ako aj príkazy dvoma prstami. Nové BMW 7 zostane pri 8-st. automate. Tá za pomoci navigácie určí správny prevod pre dané podmienky. Kupujúci si môžu ako príplatkovú výbavu zvoliť aj športovú automatickú prevodovku ZF s páčkami pod volantom. Radí rýchlejšie, podrží zaradený stupeň v zákrute a má aj funkciu Launch Control.

Ak angličtina pre vás nie je problém, nečítajte a pozrite si nasledovné video. Povie všetko čo na teraz treba o novom BMW 7 vedieť.

Najpredávanejší bude pravdepodobne model 730d, teda radový 6-valcový nafťák s novým vstrekovacím systémom s pretlakom vstrekovania až 2500 atmosfér. Jeho základné parametre sú 265 k a 620 Nm. V BMW 7 dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,8 s a max. rýchlosť je 250 km/h. BMW tvrdí že kombinovaná spotreba je 4,6 litra. Benzínový turbo motor rovnakého objemu bude poháňať verzie 740i. Má 325 k a 450 Nm. Z 0 na 100 km/h je schopný zrýchliť za 5,5 s a dá obmedzených 250 km/h. Jeho kombinovaná spotreba je podľa BMW 6,7 l. V prvej polovici r2016 príde aj plug-in hybrid s benzínovým a elektrickým pohonom 740e. Bude totožná s modelmi X5 xDrive40e, čiže 2.0 liter turbo štvorvalec benzín plus elektrický motor. Kombo výkon je 325 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 s. Topspeed je 239 km/h v hybridnom móde. Kombinovaná spotreba pri tom má byť len 2,1 litra.

Budúci rok ponuku rozšíria modely o benzínový V8 4,4 l s biturbo technológiou a výkonom 450 koní, zrýchlením 4,4 sekundy a maximálnou rýchlosťou 250 km/h. Kombinovaná spotreba je vraj na hranici 8,3 litra. Vrcholom ponuky bude predsa len dvanásťvalec, lebo aj keď by ho mnohí, aj v automobilke radi vyradili, v Ázii a na blízkom východe sa im darí BMW 760iL predávať pridobre nato aby to mohli urobiť. Tieto V8 a V12 motory bude používať aj Rolls Royce.

BMW bude ponúkať aj verziu M750i M Performance, ktorá pravdepodobne dostane výrazne upravený 4,4 liter V8 s až 600 k. Všetky verzie dostanú štandardne Drive Experience Control funkciu, čo vodičovi umožní meniť medzi Comfort, Sport, Eco Pro. S novým adaptívnym režimom, ktorý monitoruje vozidlo a automaticky nastaví režim. BMW 7 ponúka aj rekuperáciu brzdnej sily a automatickú funckiu štart stop, čo má tiež prispieť k úspore paliva. Všetky verzie sú primárne zadokolky, samozrejme bude k dispozícií aj pohon xDrive. Ten pridá na hmotnosti 70 kg. Nové BMW 7 má štandardne vzduchové pružiny vpredu aj vzadu a vďaka nim automatickú kontrolu úrovne výšky. Vodič môže zdvihnúť svetlú výšku o 20 mm do rýchlosti 35 km/h. V režime Sport sa zase výška zníži o 10 mm automaticky.

V záujme zníženia hmotnosti sú zavesenia kolies, brzdové strmene a priečné ramená podvozka vzadu vyrobené z hliníka. Toto úsilie znížilo hmotnosť o 40 kg oproti predchodcovi. BMW prehlasuje, že vozidlo má perfektné rozloženie hmotnosti v pomere 50/50 vpredu a vzadu. V spolupráci s novým podvozkom a novým elektro mechanickým posilňovačom riadenia, nové BMW 7 ponúka precízne ovládanie a jazdné vlastnosti. Typ G11/G12 je prvé BMW, ktoré umožňuje automatické parkovanie. Tento systém využíva stereo kameru umiestnenú za čelným sklom a radary a senzory, ktoré umožňujú cúvanie a posúvanie vpred a tak dokáže auto zaparkovať stlačením jedného tlačidla na novom digitálnom kľúči k vozidlu.

Pozrite si morfózu vývoja BMW radu 7 od typu E23 po G11