Cupru Born majú predávať influenceri, nie predajcovia

Nekonvenčná metóda predaja pritom nebude spočívať v nahradení bežných zamestnancov infuencermi. Okrem klasickej kúpy a známych modelov financovania budú môcť zákazníci získať model Cupra Born aj na základe abonentskej zmluvy, pri ktorej pravidelné mesačné poplatky zahŕňajú užívanie vozidla a všetky s tým spojené služby (poistné, výrobcom predpísaný servis, atď.). A to znie viac ako dobre, aj keď ešte nie je známa výška mesačných poplatkov.

Najprv 150 a 204 koňové verzie

Cupra Born je prvým elektrickým automobilom značky a využíva modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Spočiatku bude na výber v dvoch verziách s výkonom 110 kW (150 k) alebo 150 kW (204 k) s pohonom zadných kolies. V oboch prípadoch má elektromotor krútiaci moment 310 Nm. Na rozdiel od ID.3 bude pre Cupru k dispozícii aj balíček E Boost, vďaka ktorému výkon vzrastie až na 170 kW (231 k) a táto verzia by mala 100 km/h zdolať za 6,6 sekundy. Vysokonapäťová lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu s kapacitou 45 alebo 58 kWh umožňuje dojazd od 340 do 420 km. Ponuka by sa v dohľadnej dobe mala ďalej rozšíriť. Okrem iného aj o verziu so 77 kWh batériou, ktorá by mala ponúknuť dojazd na úrovni 540 km.

Nezabúda na zábavu

Nabíjanie bude možné až výkonom 125 kW, vďaka čomu by ste už za 7 minút mali nabiť 100 km. Tradičná hodnota 5-80% bude zrejme niekde na úrovni 35 minút. Na 100 km/h zrýchli Cupra Born v nižšej výkonovej verzii za 8,9 sekundy a pri 204 k variante to bude 7,3 sekundy.

Predpoklady pre športové vyžitie vodiča okrem výkonu poskytuje aj opitmálne rozloženie hmotnosti 50:50 a robustný podvozok s tlmičovými vzperami McPherson vpredu a a päťprvkovými závesmi kolies vzadu. Cupra Born využíva aj adaptívne tlmiče, vďaka čomu bude komfort jazdy upravovaný v režimoch Range, Comfort, Individual a Cupra. Stabilizačný systém plne vypínateľný nebude. Pre ostrejšiu jazdu ho je možné prepnúť do režimu ESC Sport. Okrem ostrých tvarov zaujmú pri pohľade z exteriéru aj full LED svetlá s výraznou grafikou DRL svietenia. Už tradične sú logá Cupra a názov modelu vyhotovené v medenej farbe. Z bočného profilu zaujmú aerodynamicky tvarované disky kolies v rozmeroch od 18 do 20”, ktoré bude obuté do pneumatík s profilovým číslom od 55 do 45. V ponuke budú aj širšie pneumatiky pre lepšiu priľnavosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Dynamický charakter pokračuje aj v kabíne

Kokpit je orientovaný na vodiča a dominuje mu tradičný športový multifunkčný volant Cupra. Podobne ako pri Volkswagene, aj tu absentuje stredový tunel, vďaka čomu je interiér veľmi vzdušný. Priestrannosť podporuje aj rázvor dlhý 277 centimetrov a kufor s objemom 385 litrov. Dôraz na športovú jazdu je zrejmý zo sériovo dodávaných škrupinových sedadiel s integrovanými opierkami hlavy, ktoré sú potiahnuté materiálom Seaqual z recyklovaného plastu. Všetky multimediálne funkcie sa dajú jednoducho a intuitívne ovládať vo vozidle pomocou samostatne stojaceho centrálneho dotykového displeja s uhlopriečkou 30,5 cm (12 palcov) a mimo vozidla pomocou novo vyvinutej aplikácie „My Cupra“ pre smartfóny. Samozrejme pre Cupra Born budú k dispozícii všetky najmodernejšie asistenčné systémy, ale treba pripomenúť, že vodič najviac ochráni seba a svoju posádku návštevou školy šmyku. Komfortnému cestovaniu napomôže prediktívny tempomat.

Zdroj: Cupra, Motor1.com

Foto: Cupra