To znamená, že nový Prius zvládne na nabitie 75 kilometrov. Pochválili sa kapacitou prídavného lítiovo-iónového akumulátora, ktorá stúpla z 8,8 na 13,6 kWh, čo je ekvivalent približne 5,3 litra benzínu.

Baterka poskytne energiu elektromotoru s výkonom zvýšeným zo 72 na 163 koní a nesmieme zabudnúť ani na srdce celého pohonu, ktorým bude odteraz atmosférický zážihový dvojliter namiesto jedna-osmičky. Ten ponúkne 151 koní, pričom celkový systémový výkon poskočil z 90 kW, teda 122 koní, na 164 kW, inak povedané 223 koní.

Nový Prius má v porovnaní s predchodcom o 50 mm predĺžený rázvor, dĺžka bola skrátená o 46 mm a výška sa znížila o 50 mm. Auto naopak narástlo v bokoch o 22 mm a stojí na 19-palcových diskoch.

Na ďalšie oficiálne parametre novej plug-in hybridnej jednotky si budeme musieť ešte chvíľu počkať, Prius by však mal byť schopný zvládnuť akceleráciu z miesta na stovku za 6,7 sekundy, zatiaľ čo jeho predchodca potreboval pri rovnakej disciplíne 11,1 sekundy. Nepochybne bude zvýšená i maximálna rýchlosť z pôvodných 162 km/h kamsi za hranicu 200 kilometrov za hodinu, ako sme ale už spomínali, ďalšie konkrétne dáta Toyota v tejto chvíli tají.

Nový Prius je postavený na platforme GA-C, teda druhej generácii šasi TNGA (Toyota New Global Architecture) a podľa toho, čo sme videli na fotografiách americkej verzie, novinka dostane pomerne vyspelý podvozok, respektíve zavesenie. Vpredu by mali pracovať vzpery MacPherson, zatiaľ čo vzadu konštruktéri použili viacprvkové zavesenie kombinujúce jedno pozdĺžne a (pravdepodobne) tri priečne ramená (z prvej počítačovej ilustrácie to nie je vidieť tak detailne).

Toyota v súvislosti s uvedenou platformou hovorí o zvýšení tuhosti a zároveň o znížení hmotnosti i ťažiska, presné čísla ale nečakajte, tie budú k dispozícii neskôr. Práve kvôli lepšiemu rozloženiu váhy putovala nová prídavná baterka s „vyššou hustotou energie“ pod zadné sedadlá, pričom Prius ponúkne ako súčasť príplatkovej výbavy solárne články schopné za rok predĺžiť dojazd o 1250 kilometrov. Elektrická energia generovaná pri parkovaní môže byť okrem nabíjania použitá aj pre pohon klimatizácie či iných palubných systémov.

Na iných zahraničných trhoch má byť nová Toyota dostupná aj ako klasický hybrid s výkonom 196 koní, pričom tento model by mal mať aj druhý elektromotor poháňajúci zadnú nápravu ako súčasť systému E-Four.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 25 obrázkov

zdroj: Toyota