Snáď sa tým nedotkneme nejakej citlivejšej povahy, ale Dongfeng T5 Evo na prvý letmý pohľad vyzerá ako mix Porsche Cayenne, Lotusu Eletre a Maserati Levante. Napriek tomu sa nedá povedať, že by pôsobil ako kópia. Detaily sú možno povedomé, ale je svojský a nepochybne neprehliadnuteľný.

Čínsky crossover má podobne ako mnohé iné autá delené hlavné svetlá, pričom horné segmenty slúžia ako smerovky a denné svietenie, zatiaľ čo stretávacie a diaľkové „lampy“ sú nenápadne ukryté po stranách predného nárazníka. Že vám to pripomína riešenie zo sedmičky od BMW? Je to možné, mali by sme ale pripomenúť, že T5 Evo dorazilo na trh o dva roky skôr.

Medzi Karoqom a Kodiaqom

Dongfeng je pochopiteľne o niečo menší ako vyššie spomínané modely. Má dĺžku 4569 mm, šírku 1875 mm, výšku 1690 mm a rázvor náprav 2715 milimetrov. Aby ste si trochu urobili predstavu o jeho veľkosť, uvedenými číslami zapadá medzi Škodu Karoq a Kodiaq. Aby sme to zbytočne nenaťahovali, rovno dodávame, že T5 Evo na Slovensku kúpite od 30 990 eur.

Za tieto peniaze dostanete crossover poháňaný 1,5-litrovým preplňovaným štvorvalcom 4A95TD od Shenyang Aerospace Mitsubishi Motors Engine Manufacturing, teda licencovaný agregát Mitsubishi. Táto jednotka produkuje 130 kW (177 koní) pri 5600 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 260 newtonmetrov je dostupný už od 1500 ot./min.

S agregátom je v Európe spojená výlučne sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka DCT, ktorú pre tento model vyrába ďalšie známe meno v automotive – Magna. Pokiaľ ide o dynamiku, T5 sa (pri pohotovostnej hmotnosti 1665 kg) dostane z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a výrobca uvádza priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP 6,8 litra benzínu na 100 kilometrov.

V sérii takmer všetko

V základnej výbave auta nájdete diódové denné svietenie v kombinácii s halogénovými žiarovkami a automatickou aktiváciou v závislosti na podmienkach, 19-palcové hliníkové disky s pneumatikami s rozmermi 235/55 R19, ale tiež osem airbagov, parkovaciu kameru so zadnými senzormi, samozrejme stabilizačný program s trakčnou kontrolou či ISOFIX.

Bez ďalšieho priplácania máte tiež automatickú klimatizáciu, multifunkčný volant, konektory USB, bluetooth, wi-fi, dokonca obriu panoramatickú strechu s veľkým oknom. Ak vás mrzia tie jednoduché svetlá, za 390 eur máte k dispozícii komplet LED, naopak nič navyše vás nebudú stáť predné vyhrievané sedadlá, ani odvetrávanie a masážna funkcia pre vodiča.

Heat Wave ako limitovaná edícia

Na palubnej doske nájdete dvojicu 10,25-palcový displejov s navigáciou a rozsiahlym infotainmetrom, ktorý okrem iného zvláda napríklad Spotify a prostredníctvom aplikácie CarbitLink môžete auto prepojiť aj s mobilom. Aby sme mali zoznam výbavy kompletný, v cene máte tiež indukčné nabíjanie, elektrické ovládanie piatych dverí a to isté platí tiež pre štyri koncovky výfukového systému.

Ak sa budete chcieť odlíšiť, Dongfeng vám ponúkne limitovanú edíciu Heat Wave s bodykitom, ktorý k upravenej karosérii pridáva 360-stupňový kamerový výstup, systém sledovania mŕtvych uhlov a výrazné žlté lakovanie s čiernou strechou. Miestne zastúpenie si za túto verziu účtuje 32 490 eur, pričom u oboch áut máte 3-ročnú továrenskú záruku s možnosťou rozšíriť ju až na 7 rokov.

T5 aj na baterky

Ak namiesto spaľovacích motorov uprednostňujete batériový pohon, už v júli 2023 dorazí na Slovensko aj elektrická verzia s veľmi podobným označením T5 Evo EV a upraveným dizajnom. Za tento model dáte 48 990 eur, záručné podmienky sú rovnaké.

Základom tohto vozidla je synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, ktorý rovnako ako v prípade benzínového prevedenia poháňa predné kolesá. Dongfeng uvádza maximálny výkon 150 kW (204 koní) a krútiaci moment 340 Nm, čo aj pri nemalej pohotovostnej hmotnosti 2025 kg stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 7,9 sekundy.

Ešte o niečo zaujímavejšie pôsobí údaj o kapacite lítiovo-iónového akumulátora. Výrobca uvádza 85,9 kWh a podľa WLTP vychádza kombinovaný dojazd na 521 kilometrov. Všetky detaily o nabíjaní Dongfeng pre Európu ešte nezverejnil, vieme ale, že systém pracuje s napätím 352 voltov a na rýchlonabíjačke sa dostanete z 30 na 80 % za 37 minút.

Výbava elektromobilu je prakticky kompletná, Dongfeng vám dá možnosť priplatiť si prakticky len za metalízu (690 eur), takže v cene máte okrem iného aj elektrické ovládanie predných sedadiel alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov