Obchvat Ružomberka s tunelom Čebrať ušetrí motoristom 16 minút

„Dosiahli sme významný míľnik. To, že sa dokončili práce na sekundárnom ostení znamená, že sa môžu začať práce na vozovke ainštalácii technológií,“ vyjadril sa ohľadom tunela Čebrať minister dopravy Jozef Ráž ml.

Okrem spomínanej betonáže pokračujú práce na odvodnení tunela, sekundárnom ostení v prepojkách tunela a zároveň sa ukladajú vrstvy vozovky. Minister so štátnymi tajomníkmi si okrem tunela pozreli aj stavbu rôznych oporných múrov, ktoré sa museli vybudovať kvôli zosuvom. Tie v minulosti spôsobili, že časť diaľnice vrátane tunela sa musela preprojektovať.

„Do budúcna bude treba viac pozornosti klásť na geologické prieskumy a na prípravnú fázu. Ukazuje sa, že šetrenie na príprave, ktoré je v stovkách tisíc eur, pre nás na konci dňa znamená predraženie v stovkách miliónov,“ zhodnotil minister dopravy.

Na stavbe pracuje denne približne 500 robotníkov. Okrem tunela sa na trase budúcej diaľnice dokončujú práce na oporných a zárubných múroch. Pracuje sa na kruhových objazdoch a násypoch pod budúcou vozovkou, upravujú sa svahy, tiež sa pracuje na konštrukčných a živičných vrstvách vozovky, žľaboch a protihlukových stenách.

Na mostoch sa pripravuje položenie obrusnej vrstvy, zároveň sa realizujú práce na mostnom príslušenstve, osadení zábradlia, zvodidiel a mostných záveroch.

Stavba liptovskej diaľnice D1 v dĺžke takmer 15 kilometrov, ktorá vytvorí obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu v smere na východ SR. Diaľnica ušetrí motoristom čas, a to až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.