Nardone Automotive z Aix-en-Provence je nový francúzsky startup založený 38-ročným automobilovým nadšencom a obdivovateľom systému transaxle od Porsche, ktorý sa volá Thierry Nardone. Firma priznáva, že auto na fotografiách je ich prvotinou, ambície má ale nemalé. Už v roku 2024 chcú spustiť malosériovú výrobu a dodať prvé autá zákazníkom.

Podobne ako vyššie spomínaný Singer, aj francúzska novodobá verzia kupé 928 (vyrábaného v rokoch 1977 až 1995) je v podstate len takzvanou siluetou pôvodného modelu. Jeho takmer všetky vonkajšie panely karosérie sú kvôli redukcii hmotnosti vyrobené z karbónového kompozitu...

Na zákazku sú vyrobené tiež svetlá alebo nové 18-palcové disky navlečené do pneumatík Michelin Pilot Sport 5. Kolesá v zásade celkom verne napodobňujú pôvodné šestnástky Manhole, tieto sú však opäť – kvôli zachovaniu čo najnižšej váhy – kované.

Informácie o úpravách pohonnej jednotky sú pomerne stručné, takže zatiaľ vieme len to, že ide o atmosférický osemvalec s novou riadiacou jednotkou a výkonom 400 bhp, teda 406 koní. S veľkou pravdepodobnosťou by malo ísť o originálnu V8, tá sa však vyrábala v prevedení 4.5, 4.7, 5.0 a 5.4, takže môžeme len hádať ktorý objemový variant Francúzi nakoniec vybrali.

Na osemvalec je cez kardan napojená autentická päťstupňová manuálna prevodovka uložená pri zadnej náprave, pri jej úprave však autori novinky pridali šestku a výstup doplnili samosvorným diferenciálom.

Prepracované bolo tiež predné i zadné zavesenie spolu s tehlicami, ktoré je teraz doplnené aktívnymi elektronicky riadenými tlmičmi, zväčšenými brzdami a adaptívnym elektrickým posilňovačom riadenia.

V interiéri nájdete hromadu velúru alcantara, pravej kože talianskej značky Foglizzo, predovšetkým ale kompletne novú palubnú dosku s prístrojovým panelom, ktorému dominuje centrálne umiestnený analógový otáčkomer a dopĺňajú ho digitálne prístroje.

Futuristický retro-vzhľad si ponecháva i stredový tunel, objavíte tu však priamo automobilkou vyrábané moderné audio s klasickým vzhľadom PCCM (Porsche Classic Communication Management), ktoré má v sebe integrované napríklad rozhranie Apple CarPlay.

Nardone Automotive má prvý prototyp už hotový a tento týždeň ho vystavuje v rámci akcie Milan Design Week v Taliansku. Ak si auto budete chcieť prehliadnuť naživo, máte šancu ho vidieť 23. až 26. júna na Festivale rýchlosti v britskom Goodwoode, ešte lepšie ale je, že Francúzi chcú spustiť jeho malosériovú výrobu v roku 2024.

zdroj: Nardone Automotive