Porsche vo svoje tlačovej správe pripomína, že jeho zamestnanci testujú 911 na pretekárskych okruhoch i bežných cestách už skoro 60 rokov. Toto má byť údajne nová kapitola.

Automobilka v spolupráci so svojim továrenským pilotom, trojnásobným víťazom Le Mans Romainom Dumasom a jeho pretekárskym tímom RD Limited, vyviezla do výšky viac ako 6 kilometrov dve upravené deväťsto-jedenástky. Na miesto, kde je len polovičný obsah kyslíka vo vzduchu, teploty až mínus 30 stupňov Celzia a samozrejme už žiadna vegetácia.

Dumas tvrdí, že by s autami pravdepodobne vyšplhali ešte vyššie ako „len“ do 6007 metrov, ale práve na tomto mieste najvyššej sopky na svete – Ojos Del Salado v Čile – ich zastavila ľadová stena. „Vyššie by sa dnes asi dostali len lietadlá,“ komentoval výstup s autami Romain Dumas. „Vážime si preto všetkých, ktorí to v minulosti dotiahli ešte vyššie.“

Porsche hovorí, že oba vysokohorské špeciály boli postavené na základoch štandardnej 911 Carrera 4S s pohonom oboch náprav a sedemstupňovou manuálnou prevodovkou, v porovnaní so sériovým prevedením však autá prešli rozsiahlymi úpravami.

Projekt prestavby dostal na starosť Michael Rösler, šéf modelového radu 911, ktorý do práce zapriahol i ľudí z RD Limited a samotné autá vznikali vo vývojovom oddelení vo Weissachu.

Konštruktéri ponechali pod zadnou kapotou štandardný plochý preplňovaný trojliter s výkonom 450 koní a krútiacim momentom 530 Nm, ale skrátili prevodový pomer, aj keď nie je jasné, či výmenou ozubených kolies v prevodovke alebo v rozvodovke. Skôr to ale vyzerá na druhú možnosť, pretože pôvodne diferenciály boli v aute nahradené manuálne ovládanými samosvornými jednotkami.

Prototypy dostali kvôli nutnému zvýšeniu podvozka portálové nápravy, čím sa podarilo zvýšiť svetlú výšku na 350 milimetrov. Na ostrých skalách by to samozrejme nestačilo, ale podvozok dostal ochranu v podobe kevlarových panelov s veľmi odolnými aramidovými vláknami.

Samozrejmou výbavou áut sa stali masívne ochranné klietky, športové sedačky s viacbodovými bezpečnostnými pásmi, ale pribudli tiež veľké balónové terénne pneumatiky so šírkou až 310 milimetrov, lanové navijaky a dozadu putovali kvôli ochrane pred poškodením predné chladiče. Jedno z Porsche potom dostalo „bojové“ farby pretekárskeho špeciálu 963 LMDh.

Automobilka sa pochopiteľne tvári nevinne a tvári sa, že absolvovali výlet, pri ktorom „sa dotkli hviezd“. Veci budúce ale nepriamo naznačuje záver tlačovej správy: „Pred viac ako tridsiatimi rokmi tím inžinierov Porsche prvýkrát namontoval pohon všetkých kolies do 911, aby našiel odpoveď na otázku, čo keby...? Sme hrdí na to, že táto zvedavosť a ambície nás stále ženú vpred k preskúmavaniu hraníc a skúšaniu nových nápadov. Dúfajme, že po tomto dobrodružstve bude nasledovať ďalšie.“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 35 obrázkov

zdroj: Porsche