Pôvodne Toyota hovorila o náraste výkonu z 340 na 435 koní, posune krútiaceho momentu z 500 na 570 Nm a zvýšení maximálnej rýchlosti z 250 na 270 kilometrov za hodinu. Výsledné auto je ale na tom ešte lepšie!

Novinka má nakoniec 441 koní, 571 newtonmetrov a dokáže sa rozbehnúť na 275 kilometrov za hodinu. A podarilo sa zlepšiť tiež akceleráciu z 0 na 100 km/h. Len pre istotu pripomíname, že A90 Final Edition dostala šesťstupňovú manuálnu prevodovku, s ktorou zvládne normovaný šprint za 4,3 sekundy. Tým sa vyrovná slabšiemu autu s osemstupňovým automatom a o tri desatiny sekundy prekoná to isté prevedenie s manuálom.

S novým hardwarom

Pre úplnosť dodávame, že súčasťou zmien je tiež vylepšené chladenie motora i diferenciálu, nastaviteľné tlmiče KW, hrubší predný stabilizátor, väčšie brzdy Brembo s pancierovými hadicami, o 10 mm širšie pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, upravená geometria na oboch nápravách, pevnejšie uloženie predného zavesenia, titánové výfuky Akrapovič, športové sedadlá Recaro, karbónové doplnky a množstvo ďalších väčších či menších drobností.

Nečakajte však, že dá svoju „kožu“ lacno. Supra so šesťvalcom naladeným na 340 koní a automatom je na slovenskom trhu dostupná za 75 490 eur (mimochodom, cenník aktuálne hlási, že je vypredaná). A90 Final Edition na stránkach nášho zastúpenia nenájdete, ale objavila sa na nemeckom oficiálnom webe Toyoty. A tam si za ňu predajcovia naúčtujú až 142 800 eur!

Ešte je tu Lightweight

Aby ste mali porovnanie o niečo presnejšie, šesťvalcová slabšia Supra s automatom je na západ od ČR za 73 250 eur, teda o 2240 eur lacnejšia. Ak by sme tento rozdiel zohľadnili, mohla by byť A90 u nás na objednávku za zhruba 145 tisíc a nejaké drobné. Aj keď je samozrejme v tejto chvíli otázkou, či sú ešte nejaké voľné kusy s ohľadom na fakt, že ich pre celý svet vznikne len 300.

Ak je táto Supra nad vaše možnosti, zistite si u dílera dostupnosť druhej zvláštnej edície GR Supra Lightweight EVO. Má síce štandardný motor, ale k nemu manuál, tuhší stabilizátor, inak naladené adaptívne tlmiče, aktívne ovládanie diferenciálu, upravený podvozok s agresívnejšou geometriou a pevnejším uložením, opäť väčšie brzdy či čierne hliníkové devätnástky.

Počet týchto vozidiel by nemal byť limitovaný, ale hlavne ide o podstatne dostupnejšie prevedenie. V Nemecku je za 78 950 eur, v slovenskom cenníku však opäť chýba.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Toyota