V najnovšom videu nám Peter z Volant.TV s vďaka osobným skúsenostiam s kúpou a prevádzkou hybridného auta poradí: Ako kúpiť jazdený hybrid (spaľovací motor a elektro pohon). Osobne je už niekoľko mesiacov spokojným majiteľom modelu Lexus GS450h I. generácie (jedná sa o 3. generáciu typu Lexus GS, no o I. generáciu hybridu). Auto používa denne a preto mu stálo za ten čas a energiu námaha dať luxusné auto do čo najlepšieho stavu. V nasledovnej I. časti sa dozviete základné, no veľmi zaujímavé informácie o tom, v čom sa kúpa a kontrola používaného hybridu líši od kúpy bežnej jazdenky.
10.11.16 08:16
@deboMusim len potvrdit. Snaha o nejaku napravu je horsia ako ked idem k doktorovi. Prakticky som kupoval viacere diely a chcel som vediet ceny priamo na predajni. Nikdy som sa nicoho nedopatral. O to viac mi je luto ze tam robia aj velmi prijemni ludia s ktorymi sa da dobre pokecat.
Zilinu som navstivil tiez a pristup predavajceho bol excelentny. Vrelo odporucam !!!
10.11.16 13:09
@Sasankamne v BA nechcu predať ani dvd na aktualizáciu navigácie... Že musím ísť k ním, že sam si to neurobím a ani tlakové senzory mi nepošlu poštou. A to som u nich kupoval auto skoro za 90L.
Zilina zatiaľ pozitívne skúsenosti.
11.11.16 10:12 @deboTiez nemam najpozitivnejsie skusenosti s BA servisom. Jednak su dost drahi a ani mi neprisli ako odbornici. Na mojom aute som mal pridane denne svietenie v hmlovkach uz ked som ho kupoval. Teda presnejsie bolo tam 1 rele a namiesto hmloviek ziaroviek tak boli LED. 2 kabliky isli do rele a naspat do konektora. Nie napriamo. Ale ked mi povedali, ze niekto s tym robil divociny, ze oni nevedia co s tym teraz, ze bohvie ako to zapojene a ze s hybridom sa take veci nesmu robit..Cez vikend som si dal namahu sa na to pozriet, a bez schemy a znalosti som si to opravil. Sice s miernou obavou, ale podarilo sa. A je jedno, ci je to hybrid alebo nie. V podstate som pochopil, ze to rele bolo ako rozpinac, ze ked svietili stretavacky, tak LED nesvietili a opacne. A potom mi robili test hybridu ale protokol mi dali rok stary. Takze otazka, ci ho aj naozaj robili. Po reklamacii mi ho na druhy den zobrali znovu a uz dali novy protokol. A mat tarifu 65Eur/h bez DPH je silna kava. Keby na specialne veci hybridu ale na vsetko, na vymenu brzd co je rovnake ako na inych autach
10.11.16 06:14 Mne bolo povedane ze od buduceho roka vam vas lexus zoservisuju v kazdej toyota "predajni" na slovensku. Cize aj v kosiciach alebo presove alebo inych mestach kde je toyota
11.11.16 10:34
Este by mohol Peter urobit clanok "Ako predat hybrid" :) Lebo ja som chcel nedavno kupit jazdene novsie GS450h. Lenze ako prva vec bolo predat presne tento model, ktory stale vlastnim. Inzerat som mal 2 mesiace, ozval sa jediny clovek, ktory potom ani neprisiel sa na neho pozriet. Cena bola takmer stvrtinova z noveho auta.
Za 2 roky co auto mam, bolo vela ludi zvedavych, ze co je to za auto, po zvezeni boli emocie, ze ake je to tiche a vykonne, neokukane, luxusne. Ved 350koni a realna spotreba 9L pri sviznej jazde v kombinacii s mestom je naozaj skvela. Takze WAW faktor je.
Ale vsetci sa toho boja. Po prvych nadsenych otazkach k vykonu, funkcnosti pridu otazky: co ked sa bateria pokazi, co ked sa cely hybrid pokazi?
No neviem co potom. Verim, ze sa nepokazi a spim kludne. Prius ma tento system dlho a funguje.
Taketo auta su zaujimave, su skvele, nabite technologiami. Ale u nas akoby nemali tu hodnotu aku naozaj maju. Za cenu co som predaval, idu 4rocne octavie RS a za tymi si idu ludia nohy dolamat :)
Ale musim povedat, ze problem som nemal ani ja. Za 2 roky som menil len brzdy a bohuzial zadne tlmice. Ani raz nezblbla elektronika, ziadne problemy s hybridom ani autom samotnym.
Peter dik za clanok, ktory rozprudil diskusiu
11.11.16 13:50
@FurtyVies asi preco ? Pretoze servis a diely su tak nechutne drahe :) ako som uz spomenul vyssie tak nedavno som kupoval vyfuk a rozvody a je to pekna kopka penazi.
Je tu vsak jedno ale. Pozeram sa na to z dlhodobeho hladiska kedze auto si chcem nechat a este istu dobu pouzivat. Je to subjektivny nazor nuz myslim si ze tie toyota diely maju podstatne vyssiu zivotnost a preto sa z mojej strany oplati investovat.
@FurtyPred istou dobou sme zháňali lexus gs 300, 430 alebo hybrid...nakoniec kúpené gs 430, asi najlepší kompromis :) výkonné, tiché, na diaľnici úsporné a dostatočný kufor, čo sa bohužiaľ o hybride nedalo povedať :/ fakt tie baterky zobrali hodne z kufra a aj hmotnosť už narástla....to bol hlavný dôvod prečo to nekupit :( samozrejme ak niekto nepotrebuje väčší kufor a nevadí mu väčšia hmotnosť tak veľmi dobre auto je aj ten hybrid.
13.11.16 14:03
@LucaslegendJe pravda, ze praktickost tohto modelu je kvoli velkosti kufra mensia. Ma cca 290L. Novsie GS to ma uz inak a kufor ma cez 400L.
Hybrid som kupoval s tym, ze v rodine je aj combi, takze kufor som neriesil. Ale po 2 rokoch som ani raz nepotreboval vacsi kufor ako mam. Pobalili sa tam aj 4 dospeli ludia na letnu dovolenku.
Treba s tym ratat, ze na lyzovacku a veci pre deti by to bolo asi nedostatocne.
12.11.16 14:53
@MatohhVyznam je jasny. Je efektinejsi, pretoze bateria v hybride funguje ako zasobnik energie (cache). Pri brzdeni sa energia nepremeni na tepelnu energiu ale sa kumuluje v baterii. Takzvana rekuperacia. Ta sa vie vyuzit, ked treba rychlejsie akcelerovat. A tam netreba viac energie ako na 1-2km lebo to staci napriklad na predbiehanie, pridanie do kopca, atd. Okrem toho je to najlepsie v meste, kolonach, ked sa treba posuvat po par metroch a spalovaci motor nemusi bezat.
Tu taky start-stop system nepomoze, lebo pri kazdom pohnuti sa motor musi dookola nastartovat.
A potom je tu este vyhoda elektrikceho motora, ktory ma vysoky krutiaci moment od nulovych otacok. Takze s hybridom netreba kombinovat turbo, aby motor vladal od v nizkych otackach, staci mu pridavny elektricky motor a ten to urobi prakticky zadarmo.
12.11.16 21:59
dúfam že Lexus už konečne príde aj s niečím iným než sedan a malé suv.
Keď už hybrid tak Lexus ale najprv dostatočne veľké rodinné auto. Stačila by verzia kombi už z tých existujúcich modelov. Možno by sa tak predával viac.