To, o čom sa už dlho rozprávalo, je dnes oficiálne tu. VW predstavil kombi verziu najostrejšieho Golfa v ponuke. Automobilka tak urobila tesne pred jeho výstavnou premiérou. Golf R Variant si ju totiž odkrúti na blížiacom sa autosalóne v Los Angeles. Volkswagen ním dvíha latku v rodiacej sa kategórii ostrých kombíkov. Až doteraz v nej totiž kraľovali Škoda Octavia RS Combi a Ford Focus ST Combi, no Golf na rozdiel od nich prináša v rodinnom balení pohon oboch náprav a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 s. Iba pre porovnanie praktická Škoda zvládne túto disciplínu za 6,9 s a Ford za 6,6 s.

Golf R Variant prináša do kategória ostrých kombi pohon oboch náprav a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 s.

V útrobách Golfu R Variant nájdeme rovnakú techniku ako v hatchbacku. Znamená to, že pod kapotou pracuje prepĺňaný 4-valec 2,0 TSI. Aj v kombi dosahuje známe výkonové parametre 221 kW (300 k) a 380 Nm. Motor je štandardne spojený so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Krútiaci moment putuje na všetky štyri kolesá pomocou systému 4MOTION. Ten využíva medzinápravovú spojku Haldex piatej generácie, aktivovanú elektro-hydraulickým olejovým čerpadlom. Na oboch nápravách je navyše elektronická uzávierka diferenciálu XDS+. Tento prvok spolupracuje s ESP a pri rýchlom prejazde zákrutou pribrzďuje vnútorné odľahčené koleso, čím redukuje nedotáčavosť. Výsledkom sú viac než zaujímavé dynamické parametre. Zrýchlenie z 0 na 80 km/h za 3,8s a na 100 km/h za 5,1 s. Maximálna rýchlosť je tradične obmedzená na 250 km/h.

Aj Golf R Variant dostane do vienka dvojstupňový stabilizačný systém. Vodič teda môže jazdiť s plne aktívnou stabilizáciou, alebo po stlačení tlačidla v športovom režime  stabilizačného systému. V prípade potreby ho však môže aj úplne vypnúť. Samozrejmosťou je aj progresívne variabilné riadenie s elektrickým posilovačom. Riadenie má v blízkosti centrálnej polohy nižší prevodový pomer, ktorý sa smerom ku krajným polohám zvyšuje. Výsledkom by mala byť lepšia reakcia na pohyb volantu pri vjazde do zákruty a naopak ľahšie riadenie v krajných polohách napríklad pri parkovaní. Súčasťou príplatkovej výbavy bude aj adaptívny podvozok DCC, ktorý ponúka 5 jazdných režimov: Eco, Normal, Comfort, Individual a Race.

Zvonku Golf R Variant od bežných kombíkov odlíši tradičný bodykit, štyri koncovky výfuku a 18" disky kolies s pneumatikami 225/40 R18. V rámci príplatkovej výbavy si však môžete objednať aj 19" kolesá. Interiéru, rovnako ako v hatchbacku, dominujú športové sedadlá, čalúnené alkantarou a trojramenný volant. Najväčším rozdielom však bude 605 l batožinového priestoru. Na európsky trh príde Golf R Variant na jar roka 2015.

Zdroj: tlačová správa