Po facelifte piatej generácie Pola s kódovým označením 6R, prichádzajú zmeny aj pre model GTI. A to pomerne veľké zmeny. Omladené Polo GTI totiž dostane väčší motor a manuálnu prevodovku. Zbaví sa tak kombinácie motora 1,4 TSI a 7-stupňovej, robotizovanej, dvojspojkovej prevodovky DSG, ktorá nepriniesla veľké predajné úspechy ani poslednej generácii Fabie RS.

Omladené Polo GTI dostane väčší motor, väčší výkon a k DSG konečne aj 6-stupňovú manuálnu prevodovku. To všetko znie viac než dobre!

Hoci motor 1,4 TSI s dvojitým prepĺňaním nebol zlý, skôr naopak, veď vyhral 9 titulov motor roka, trh si vyžiadal zmenu. Automobilka sa preto rozhodla montovať pod kapotu modernizovaného Pola GTI motor 1,8 TSI. Má označenie EA 888 a poskytuje výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 320 Nm. Azda najväčšou zmenou však bude prevodovka. VW sa rozhodol vyhovieť fanúšikom malých hot hatchov, ktorí majú radi manuálnu prevodovku. Od svojho uvedenia na trh bolo totiž posledné Polo GTI k dispozícii iba s treťou generáciou dvojspojkovej, 7-stupňovej prevodovky DSG. Teraz však bude štandardom 6-stupňová manuálna prevodovka. V ponuke zostane aj DSG, bude však za príplatok.

Automobilka pre Polo GTI, v novej konfigurácii, sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 s.

Automobilka pre Polo GTI, v novej konfigurácii, sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 s. To je o 0,2 s lepšie ako doteraz. Samozrejme stúpla aj maximálka, hoci iba o takmer zanedbateľných 8 km/h. Ručička tachometra sa tak v Pole GTI zastaví na 236 km/h. Malý rýchly Volkswagen dostane aj strmšie riadenie a výkonnejšie brzdy. Dá sa očakávať, že automobilka ponúkne aj pre GTI podvozok s adaptívnymi tlmičmi. Táto možnosť má v katalógu príplatkovej výbavy Pola názov Sport-Select. Svoju premiéru Polo GTI absolvuje na blížiacom sa autosalóne v Paríži.