VW predstavil modernizované Polo. Napriek tomu, že tento typ nie je úplne TopSpeed, má aj svoju ostrú verziu a preto by sme sa mu mali venovať ako celku. Aktuálna piata generácia (6R) je na trhu už od roku 2009 a teda facelift je na mieste. V dizajnovom oddelení VW mali asi opäť dovolenku, pretože vzhľadové zmeny musíte doslova hľadať. Prepracovaný je predný a zadný nárazník a dokonca aj svetlá. Bohužiaľ ich tvar je veľmi podobný tomu predošlému. Nádych sviežosti im dáva prepracovaná grafika a použitie denných LED svetiel, ktoré dodajú Polu iný šmrnc.

Na druhej strane VW si dal záležať na technike prítomnej na palube a pod kapotou. Interiér sa viac podobá na ten, ktorý poznáme z Golfu. Zmenený je prístrojový panel, volant, radiaca páka alebo multimediálny systém.

 

Polo bude v ponuke v troch stupňoch výbavy: Trendline, Comfortline a Highline. Na začiatku predaja bude dostupná aj verzia Fresh. Prvky výbavy jednotlivých stupňov platia pre Nemecko, no u nás asi nebudú radikálne odlišné a na ilustráciu postačia. Základ prinesie niekoľko airbagov, elektrické ovládanie všetkých okien, palubný počítač, asistent rozjazdu do kopca a elektronické bezpečnostné prvky. Comfortline zahŕňa zliatinové kolesá, klimatizáciu, vyhrievané predné sedadlá, centrálne zamykanie a rádio s CD a mp3 plus dotykový displej. Highline bude mať navyše športové sedačky, 16 palcové zliatinové kolesá, predné a zadné parkovacie senzory a detekciu únavy vodiča. Spomínaná verzia Fresh dostne dokonca radarový tempomat, čierne kryty spätných zrkadiel, tmavé sklá, ovládanie audiosystému na volante a multifunkčný displej Plus.

 

VW síce Polo po technickej stránke posunul ďalej, no exteriérový dizaj ostáva takmer nedoknutý. Výrobca tvrdí, že v Nemecku bude cena štartovať na rovnakej sume ako teraz.

Na palube bude aj nový elektromechanický posilňovač riadenia. Za príplatok si zákazníci budú môcť zvoliť podvozok Sport Select s adaptívnymi tlmičmi.

 

Polo dostáva novú generáciu motorov, z ktorých všetky spĺňajú normu Euro 6. Základ vytvorí benzínový trojvalec 1,0 MPI s výkonmi 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Z ponuky tak vypadáva trojvalcová jednadvojka. Priemerná papierová spotreba vďaka modernizácií klesá z 5,5 na 4,6 l/100 km.

 

Štvorvalec 1,2 TSI nahrádza trojvalec 1,0 TSI s výkonmi 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k). Slabší z dvojice dosiahne priemernú spotrebu len 4,1 l/100 km. Polo Blue GT s 1,4 TSI zvýši svoj výkon z 103 kW (140 k) na 110 kW (150 k). Neskôr sa na trh dostane aj model Polo GTI s 1,8 litrovým motorom TSI, ktorého výkon dosiahne až 141 kW (192 k).

 

Facelift priniesol aj korekciu rozmerov.

Neskôr VW plánuje uviesť verzie CrossPolo, plug-in hybrid alebo hatchback jazdiaci na CNG.

Z ponuky naftových motorov vypadáva trojvalec 1,2 TDI spolu so štvorvalcom 1,6 TDI. Nahradí ich nový 1,4 litrový motor s rovnakým označením a tromi valcami. Jeho výkony budú 55 kW (75 k ), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Najslabšia verzia ponúkne krútiaci moment 210 Nm spolu s priemernou spotrebou len 3,2 l/100 km. Zmenami prešla aj manuálna prevodovka spolu s automatom DSG.

 

Faceliftovaný hatchback pôjde do predaja počas tohtoročnej jari. Slovenské ceny nepoznáme. Nemecké štartujú od 12 450 eur, za ktoré dostanete motor 1,0 MPI vo výbave Trendline. Strop 20 400 eur tvorí motor 1,4 TDI vo výbave Fresh. Výbava Highline je lacnejšia o 1275 eur. Na Slovensku stojí aktuálne Polo v úplnom základe s 1,2 litrovým benzínovým motorom 10 500 eur. Tlačová správa však uvádza, že nemecká štartovacia cena sa meniť nebude. Ako to bude na Slovensku? To zatiaľ nevieme.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  VW predstaví Golf R Evo