Nemecký úpravca Wolf Racing sa na Fordy špecializuje od nepamäti. Priorita nie je dizajn, zameriava sa hlavne na to, čo sa dá zmeniť pod kapotou. Ak teda chcete mať ST-čkový Focus o dooooosť rýchlejší než kamarát zo šprintov, choďte do tohoto. Zo štandardných 250 koní a 360 Nm dokáže Vlk vytiahnuť 370 k a 554 Nm. Na predné kolesá.

Pre Focus ST Wolf Racing ponúka tri stupne úprav. Pri tej prvej sa technici pohrajú s riadiacou jednotkou 2,0-litrového EcoBoostu a vymenia vzduchový filter za športový. Výkon razom povyskočí na 212 kW (285 k) a 441 Nm. Fáza dva zahŕňa už i turbodúchadlo, výkon je po dokončení rovných 223 Kw (300 k) a 451 Nm. Tretia fáza je najvýraznejší skok a po vykonaní rovnakých operácií ako v prvých dvoch fázach a namontovaní športového výfukového systému, sa na predných kolesách hreje výkon 275 Kw (370 k) a 554 Nm! Keďže pred pár rokmi sa hovorilo, že pre prednú nápravu je maximum rozumného výkonu 200 koní, 370 k je celkom slušne nepraktická a a istotne i veľmi zábavná porcia. Wolf si za taký výkon vypýta 5900 Eur. Ale za 370 koní? Myslím, že to nie je až tak prehnaná suma.

 

Okrem tuningu motora je možné mať i mechanické zmeny podvozku. Zníženie podvozku o 25 mm výjde na nejakých 189 Eur, mať ho nižší o 40 mm už koštuje 1250 Eur. K tomu je na výber 23 druhov diskov kolies. Sedemnásť palcové stoja 200 Eur a 20-palcové 800 éčiek. Bavíme sa ale o cene za kus...