Chytré telefóny a ich funkcie a aplikácie už neoddeliteľne prenikli do života mnohých ľudí. Vedia to aj automobilky a preto sa už v súčasnosti predbiehajú v tom, kto ponúkne lepšiu konektivitu. Je to logické, veď doba sa nezastaví a spojenie auta s telefónom bude pre zákazníkov čoraz dôležitejšie. Dobré softvérové rozhranie pre aplikácie je pritom základom úspechu. Svoje produkty v tomto smere samozrejme ponúkajú Apple aj Google.

 

 

 

 

No sú automobilky, ktoré chcú znížiť svoju závislosť od týchto gigantov a ich produktov Apple CarPlay a Android Auto. Ford si preto vyvinul vlastný softvér SmartDeviceLink. Zdá sa, že táto myšlienka sa páči aj ľudom z Toyoty. Japonská automobilka totiž ohlásila, že bude vo svojich autách tiež používať systém SmartDeviceLink. Nemusí to však byť jediný výrobca, ktorý adoptuje do svojich automobilov softvér od Fordu. Podobný krok totiž zvažuje aj PSA, Mazda, Honda a Subaru. Ford navyše verí, že rozšírenie SmartDeviceLink pomôže automobilkám aj na trhoch ako Čína, kde má napríklad Google výrazné obmedzenia. Rozhranie SmartDeviceLink prevzali aj dodávatelia, pre automobilový priemysel QNX Software Systems a UIEvolution. Prvá menovaná spoločnosť pritom dodáva riešenia infotainmentu, telematiky, či zvuku pre viac ako 40 výrobcov v automobilovom priemysle. Zanedbateľná však nie je ani druhá spomenutá firma, ktorá spolupracuje okrem Toyoty napríklad s Mercedesom, alebo GM.
 

Zdroj: inautonews